محمد باقر قالیباف در صحن شورای اسلامی شهر تهران:

انتشار اسناد املاک واگذار شده در شهرداری باعث سو استفاده بدخواهان نظام شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۰۹:۴۲:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۹۳۳
انتشار اسناد املاک واگذار شده در شهرداری باعث سو استفاده بدخواهان نظام شد
قالیباف درباره این پرونده در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتشار اسناد املاک واگذار شده در شهرداری باعث سو استفاده بدخواهان نظام شد. در مدت هشت سال گذشته ٨ میلیون سند و مکاتبه در اتوماسیون اداری شهرداری ثبت شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدباقر قالیباف امروز سه‌شنبه در سیصدودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از فرصت پیش آمده در شورای اسلامی شهر تهران تقدیر می‌کنم چرا که مردم شهر تهران اخیراً در جریان یک خبر و نامه‌ای مرتبط با املاک تعاونی شهرداری تهران قرار گرفتند که البته این نامه موجب نگرانی برای دلسوزان انقلاب و سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شده است.

وی با ارائه توضیحات در زمینه فعالیت‌های شهرداری تهران تصریح کرد: شاید به خاطر برخی ضعف‌ها نتوانستیم ابعاد شهرداری و گستردگی فعالیت‌ها را به خوبی برای مردم تشریح کنیم اما در اصل گستردگی کار در شهرداری تهران بسیار بالاست.

شهردار تهران افزود: بیش از 60 هزار نفر افراد زحمتکش به صورت مستقیم و هزاران نفر به‌طور غیرمستقیم با شهرداری تهران همکاری می‌کنند و حساسیت کار در 22 منطقه شهرداری تهران بسیار گسترده است.

قالیباف با بیان اینکه توانستیم سیستم اتوماسیون اداری را در 8 سال گذشته ایجاد کنیم، گفت: در طول 8 سال گذشته بیش از 8 میلیون سند و مکاتبه در اتوماسیون اداری انجام شده و روزانه بالغ بر 4 هزار نامه در این مجموعه وارد شده است اما این روند منظم در طی سال‌های اخیر شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: من جزء مدیرانی نیستم که بخواهم از گذشته گله‌ای انجام دهم اما نکته‌ای می‌گوییم برای توضیح بیشتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه در ابتدای کار 3 رکن شهر، شهروند و شهرداری را مورد توجه قرار دادیم، تصریح کرد: هر تصمیمی در شهرداری تهران گرفته می‌شود باید بر مبنای این ارکان باشد و همیشه نیز تاکید کردم که باید در شهرداری تحول ایجاد شود تا در شهر و شهروندان کارها به خوبی پیش رود.

قالیباف به نبود اتوماسیون سیستم اداری در دوره قبل از تصدی‌گری خود اشاره کرد و افزود: وقتی مطالعه‌ای در سوابق شهرداری انجام می‌دهیم متوجه می‌شویم که سیستم اداری منظمی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: یک مجموعه منظم که تحلیل از فعالیت‌ها داشته باشد را ندیدم و آن انضباط مالی که توقع می‌رفت نیز به آن شکل نبود؛ حسابرسی‌ها هم غیرقابل اظهارنظر و مردود بودند؛ حتی در ثبت و ضبط املاک چه مستغلات و چه زمین نظم و انضباط درستی نبود.

شهردار تهران یادآور شد: پرونده مشخصی برای اینکه کارگر ما در شهرداری طی 20 سال گذشته چه خدماتی دریافت کرده وجود نداشت و ما نیز در شروع کار به تحول توجه کردیم و این تحول برای ما ثمراتی را پدید آور است.

محمد باقر قالیباف در سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران  در توضیح پرونده واگذاری املاک اظهار کرد:  ١١٤ تعاونی در شهرداری شکل گرفته و ٢٧ هزار و ٦٠٠ نفر از کارکنان شهرداری و شورا عضو این تعاونی ها هستند. ما موظف بودیم با رعایت قوانین، به صورت انفرادی و تعاونی با اولویت واحدهایی را در اختیار کارکنانمان قرار دهیم زیرا دولت نیز برای کارکنان خود چنین امتیازاتی را در نظر گرفته است.   بر اساس اعلام دادستان تنها  در ٢٧هزار و ٦٠٠ مورد واگذاری  ٤٥ مورد تخلف شکلی صورت گرفته بود و بعد از اعلام بلافاصله   ٣٦ مورد را لغو کردیم.

شهردار تهران درباره موضوع هادی ساعی تشریح کرد: هادی ساعی زمانی که  سال ٢٠٠٨ قهرمان شد،شورا تصویب کرد  یک اپارتمان انتخاب کند، ٢٠٠ میلیون آن را شهرداری پپردازد و مابقی را خودش پرداخت کند. همچنین به پیرهادی زمینی داده شد که  او به دلیل وقفی بودن زمین از زندگی در آن امتناع کرد و این موضوع مربوط به زمانی است که پیرهادی عضو شورا نبود.

قالیباف افزود: قالیباف:از قوه‌قضائیه بخاطر ورود قاطعانه به موضوع واگذاری املاک تشکرمی‌کنم و از قوه‌قضاییه می‌خواهیم که‌بررسی‌ها راتانهایی شدن ادامه دهند. نظر قوه‌قضاییه فصل‌الخطاب است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز