صابر ماهانی:

اراده دانش‌آموزان بسیجی بر ادامه راه شهدای دانش‌آموز است

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۹:۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۷۴۹۵
اراده دانش‌آموزان بسیجی بر ادامه راه شهدای دانش‌آموز است
‌رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: امروز دانش‌آموزان بسیجی اراده کرده‌اند که ادامه‌دهنده راه شهیدان دانش‌آموز و فهمیده‌های شهید در مدارس و جامعه باشند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: امروز دانش‌آموزان بسیجی اراده کرده‌اند که ادامه‌دهنده راه شهیدان دانش‌آموز و فهمیده‌های شهید در مدارس و جامعه باشند.

‌به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» همایش بزرگداشت روز دانش‌آموز و هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور سرهنگ «صابر ماهانی» مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور،  پدر و برادر شهید «محمدحسین فهمیده» «سالار قاسمی» مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین، «ابراهیمی» مسئول بسیج دانش‌آموزی، «حجت‌الاسلام علی انصاری» معاونت فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان قزوین، فرماندهان و اعضای شورای واحدهای بسیج دانش‌آموزی در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد.

«صابر ماهانی» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، در این مراسم بابیان اینکه نام بسیج دانش‌آموزی با نام «شهید محمدحسین فهمیده» شهید 13 ساله دوران دفاع مقدس همواره عجین است، اظهار کرد: دانش‌آموزان و نوجوانان کشور می‌توانند درس ایثار، شجاعت و فداکاری را از این بزرگ‌ مرد کوچک فرا گرفته و در زندگی خود به کار ببرند. 

«ماهانی» درباره ویژگی‌های دانش‌آموز بسیجی خاطرنشان کرد: اولین شاخصه دانش‌آموز بسیجی، داشتن ایمان و تدین است. در حقیقت آن‌ها خود را به سلاح ایمان مجهز کرده و آموزه‌های دینی و احکام الهی را در زندگی خود پیاده می‌کنند.  

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور علم‌آموزی را دومین مؤلفه مهم دانش‌آموز بسیجی دانست و  وگفت: یک بسیجی باید در کنار ایمان و اخلاق، به علم‌آموزی نگاهی جدی داشته و تلاش مضاف برای رسیدن به قله‌های رفیع علم داشته باشد. 

«ماهانی» سومین مؤلفه دانش‌آموزان بسیجی گفت: دانش‌آموزان باید درک درستی از انقلاب داشته باشند و به‌ موقع حرکت لازم را انجام دهند. 

به گفته او، شهید فهمیده با درک درست از موقعیت زمانی و اطاعت از فرمان امام راحل، برای دفاع از دین و انقلاب به پا خواست، برای همین هم نام وی در تاریخ ماندگار شد.  

«ماهانی» روز 13 آبان را در تاریخ کشور ما روزی سرنوشت‌ساز برشمرد و گفت: این روز به سبب تبعید امام راحل در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در تاریخ انقلاب به‌روزی سرنوشت‌ساز تبدیل شد. 

او با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات انقلاب بود، تصریح کرد: با این کار بزرگ که امام راحل از آن به‌عنوان انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول یاد کرد، آمریکا شکسته شد و ملت‌های دیگر جهان دیدند که آمریکا به‌راستی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و ایستادگی در برابر مستکبران عالم با الهام از شهدا برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا به‌ویژه امام کوچک شهید فهمیده انجام می‌شود.  

«ماهانی» در پایان خطاب به پدر شهیدان داود و محمدحسین فهمیده گفت: امروز دانش‌آموزان بسیجی اراده کرده‌اند که ادامه‌دهنده راه شهیدان دانش‌آموز و فهمیده‌های شهید در مدارس و جامعه باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز