علی اکبر سیاری:

شبکه بهداشتی درمانی در همه شهرها به جز تهران تکمیل شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۱:۴۹:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۶۱۸
شبکه بهداشتی درمانی در همه شهرها به جز تهران تکمیل شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گسترش خدمات نوین سلامت در مناطق شهری و کلان شهرها به جز تهران گفت: امروز تمامی شهرها و کلان شهرهای مشهد، تبریز، قم، اصفهان و کرج دسترسی به خدمات امکان پذیر شده است.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا»، «علی اکبر سیاری» در مراسم طرح تکمیل شبکه مراقبت‌های نوین سلامت در کلان شهرها که در مشهد برگزار شد، گفت: در حال حاضر در تمامی مناطق شهری و کلان شهرها به جز تهران زمینه دسترسی به خدمات فراهم و مردم از آن بهره مند شدند.

او با تاکید بر اینکه در اجرای نظام مراقبت‌های نوین سلامت تمامی گروه‌های سنی از خدمات خاص گروه خود بهره مند می‌شوند، خاطر نشان کرد: همچنین با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر پرونده الکترونیک سلامت در قالب سامانه‌های سیب و سینا در حال اجراست و تا پایان دوره فعالیت دولت یازدهم تلاش می شود تکمیل شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت توسعه فضای فیزیکی و ایجاد دو هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی در مناطق مختلف کشور در حال اجراست.

 «سیاری» با تاکید بر اینکه بیماری‌های غیر واگیر مهمترین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، افزود: در این راستا سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر تدوین شده است و در چهار شهر کشور به صورت پایلوت به اجرا در آمده است و به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

او، ایجاد نظام ارجاع را از برنامه‌های در دست اقدام وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: لازمه نظام ارجاع، اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری است که امیدواریم با اقدمات انجام شده اجرای این برنامه ها در کشور صورت بگیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با قدردانی از حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت و وزیر بهداشت از حوزه بهداشت، اظهار کرد: با توجهات و اعتباراتی که به حوزه بهداشت تعلق گرفت امروز شاهد افزایش دسترسی مردم به خدمات، ارتقاء سلامت و افزایش طول عمر مردم هستیم.

او با تاکید بر اینکه توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: باید با توانمند سازی مردم و افزایش حمایت‌های مسئولان و خود مردم نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

«سیاری» با اشاره به گسترش خدمات نوین سلامت در مناطق شهری و کلان شهرها به جز تهران گفت: امروز تمامی شهرها و کلان شهرهای مشهد، تبریز، قم،اصفهان و کرج دسترسی به خدمات امکان پذیر شده است که جای قدردانی از مسئولان اجرای آن را دارد.

او از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاون بهداشتی دانشگاه در اجرای برنامه‌های بهداشت و پیشتازی این دانشگاه در اجرای برنامه‌ها قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز