معاون رئیس جمهور در امور بانوان ؛

آموزش وپرورش در توسعه کشور نقش به سزایی دارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۰۰۸
آموزش وپرورش در توسعه کشور نقش به سزایی دارد
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی و رسمی تعلیم و تربیت بر هیچکس پوشیده نیست و امروزه در مباحث توسعه ای، آموزش وپرورش جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا؛ شهیندخت ملاوردی درمراسم افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت دانش سازمانی ویژه کارشناس مسئولان امور زنان سراسرکشورکه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ ضمن تشکر از همکاری های وزیرسابق آموزش وپرورش در پایه گذاری برنامه های دولت تدبیر وامید با اشاره به تعداد کارکنان زن آموزش و پرورش و جمعیت دختران دانش آموز گفت: آموزش وپرورش به عنوان وزارتخانه ای که بیشترین تعداد کارکنان زن را در کشور دارد، بنابر این بحث خانواده و ارتباط آن با آموزش و پرورش از جمله بحث هایی است که مورد استقبال واقع شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به دو هدف آموزش وپرورش در ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی باید به استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

معاون زنان در امور خانواده با اشاره به اینکه مهمترین مسئولیت نهاد انسانی در کشور به آموزش و پرورش سپرده شده است بیان کرد: تعلیم و تربیت در هر کشور نقش دو سویه دارد این نقش معیار و شاخص برای تخمین و ارزیابی همچنین موتور محرکه توسعه هر کشور است.

ملاوردی تصریح کرد: به دلیل وجود این دو نقش تمام دستگاه های حاکمیتی برای رشد کشور باید  به آموزش وپرورش کمک کنند ویکی از موضوعات مهم در این راستا آموزش دختران است که در ارزیابی رتبه کشورها موثر خواهد بود.

وی افزود: در سند توسعه آموزش 2030 یونسکو نیز هدف آموزش دختران است این موضوع در ایران به رغم پیشرفت ها وضعیت نسبت قابل قبولی دارد واین در توصیف نقش زنان موثر است.

معاون زنان در امور خانواده با اشاره به اینکه باید به آموزش دختران توجه بیشتری داشته باشیم گفت: ارتباط نزدیک خانواده ها با آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست  بنابراین باید بتوان از ظرفیت های خانواده ها درامر  تعلیم وتربیت بیش از پیش بهره مند شویم.

 

نظر شما