پیشکسوت روزنامه‌نگاری:

قدم‌های مثبتی در نمایشگاه مطبوعات برداشته خواهد شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۵:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۰۹۶
قدم‌های مثبتی در نمایشگاه مطبوعات برداشته خواهد شد
یکی از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری خطاب به جوانان گفت: نمایشگاه محفلی است برای آشنایی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه باید جوانان در این عرصه به صورت حرفه‌ای به کار خود ادامه بدهند و هر روز دانش خود را در این حرفه بالا ببرند.

«علم» یکی از پیشکسوتان روزنامه نگاری با حضور در غرفه خبرگزاری برنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری گفت: نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی است که مطبوعات و رسانه‌های مختلف بتوانند در اینجا حضور پیدا کنند و خودشان را به مخاطبان و اصحاب رسانه معرفی کنند و عملکرد آن‌ها می‌تواند کیفیت نشریات و سایت‌ها را افزایش دهد و مخاطبان را بیشتر به سمت نشریات و مطالعات سوق دهند.

او با اشاره به الکترونیکی شدن رسانه‌ها و اینکه دیگر در هیچ خانه‌ای روزنامه‌ای پیدا نمی‌شود، افزود: به اعتقاد من عارضه‌های موقت است چون رسانه‌های نوشتاری سرجای خود هستند و رسانه‌های دیجیتالی جایگاه خود را دارند ولی اطمینان می‌دهم که رسانه‌های نوشتاری در آینده ظرفیت بیشتری به خود خواهند داد و رسانه‌های دیجیتالی به هرحال چندان ماندگار نخواهند بود و به قول اندیشمندی، قرن بیست و یکم قرن خالی خواهد بود و مردم قرن 22 چیز چندانی از یادداشت و نوشته قرن 21 پیدا نخواهند کرد چون در فضای مجازی دلیلی ندارد باقی بماند ولی در رسانه‌های نوشتاری مثل تاریخ بیهقی و ... ماندگار خواهند بود.

به گفته او، این نمایشگاه محفلی است برای آشنایی روزنامه نگاران و خبرنگاران جوان و پیام من به جوانان این است که اگر می‌خواهند در عرصه رسانه به عنوان روزنامه نگار و خبرنگار در این عرصه بمانند دانش خود را روز به روز بالا ببرند و به امضای خود اعتبار ببخشند و امضایشان  را برای دیگران برند کنند.

«علم» ادامه داد: اخلاق رسانه‌ای خیلی مهم است که این روزها بسیار کمرنگ شده و جایگاهش را از دست داده است و یکی از رسالت‌هایش این است که این جایگاه تضعیف شده و امروزه، خبرنگار یک کارمند معمولی است و باید خبرنگار در یک جایگاه بالاتر قرار داشته باشد و باید قدر جایگاهشان را بدانند و آن را حفظ کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز