وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان خواف خبر داد:

افزایش ۲.۵ برابری حضور پزشکان و متخصصان در خواف

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۱۹۳
وزیر بهداشت با اشاره به تغییرات مثبت بیمارستان 22 بهمن شهرستان خواف، گفت: وقتی وضعیت 5 سال گذشته این بیمارستان را با امروز آن مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که تعداد پزشکان و متخصصان آن دو و نیم برابر شده است.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان خواف، گفت: ممکن است تامین تجهیزات و ساخت فضا مهم باشد اما مهمتر از آن، نیروی متخصصی است که بتواند از تجهیزات، استفاده کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: شهر سنگان از توابع خواف، دارای منابع و معادن غنی خدادادی است و امیدوارم که وزارت صنعت، معدن و تجارت که ساخت یک بیمارستان در این شهر را پذیرفته، هر چه سریعتر عملیات ساخت آن را آغاز کند تا وضعیت اشتغال و خدمات این منطقه بهبود یابد و علاوه بر این، در رواج و جذب توریسم سلامت از کشور افغانستان تاثیر زیادی دارد.

هاشمی شرایط بهداشتی درمانی شهرستان خواف را مناسب خواند و گفت: هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیروی انسانی این منطقه کافی نیست اما ظرفیت پذیرش در رشته‌های تخصصی را 30 درصد افزایش داده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: تربیت یک متخصص با احتساب دوره‌های تحصیلی عمومی و تخصص، حدود 11 تا 13 سال زمان طول می‌کشد و در سال‌های آینده ثمره این افزایش ظرفیت در کشور را خواهیم دید.

هاشمی ضمن ابراز خرسندی از قبولی 30 نفر از فرزندان شهرستان خواف در رشته‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: تا چند سال آینده شاهد حضور پزشکان، متخصصان، دندانپزشکان، داروسازان و فوق تخصص‌های بومی در این شهرستان خواهیم بود و آنها تا 15 سال اجازه فعالیت در مناطق غیر بومی خود را ندارند که این باعث پایداری نیروهای انسانی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبودهای تجهیزاتی شهرستان خواف و توسعه بخش اورژانس و دیالیز بیمارستان 22 بهمن برطرف خواهد شد، افزود: امیدوارم بار دیگر که نه به عنوان وزیر بلکه در قالب کاروان نورآوران سلامت به این شهرستان آمدم، این وعده ها تحقق یافته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت نهایت تلاش خود را در جهت پیشرفت کشور، رفع محرومیت‌ها و کاهش بیکاری می‌کند اما حکومت داری بسیار دشوار است به ویژه اینکه دشمنان ما نه تنها با اسلام، بلکه با مردم هم دشمنی دارند که این دشمنی‌ها به قبل از جنگ‌های صلیبی بر می‌گردد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: وحدت، همدلی و همنوع دوستی در مردم و البته مسولان و ارکان نظام بسیار مهم است و امام خمینی(ره)می‌فرمود نفس اماره هر فرد، عامل بازدارنده وحدت است و اگر نفس افراد سالم باشد، هیچ اختلافی وجود ندارد.

هاشمی در پایان تاکید کرد: همه از دستگاه‌های تخصصی مانند وزارت بهداشت، انتظار خدمت خالصانه و بی حاشیه را دارند بنابراین باید به منافع مردم توجه کنیم و همه مردم را به یک چشم ببینیم زیرا همه، بندگان خدا هستند.

نظر شما