طی هفت ماهه ابتدایی امسال اتفاق افتاد؛

افزایش ۶ دهم درصدی آمار ازدواج در کشور

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۳:۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۷۴۸
افزایش ۶ دهم درصدی آمار ازدواج در کشور
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: 448 هزار و 945 واقعه ازدواج در هفت ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  سیف‌الله ابوترابی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل ثبت‌احوال استان زنجان، در جمع خبرنگاران، آماری از میزان ثبت وقایع حیاتی در کشور ارائه و اظهار کرد: با مراجعه به آمار وقایع حیاتی مشاهده می‌شود که جمعیت کشور تا پایان مهرماه امسال 80 میلیون و 393 هزار نفر و نرخ رشد جمعیت در کشور بدون احتساب مهاجرت 1.43 درصد بوده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان‌رضوی استانی‌هایی هستند که دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت بوده و استان‌های گیلان، مازندارن و مرکزی نیز کم‌ترین نرخ رشد جمعیت را دارند.

این مسئول اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال در کل کشور، 906 هزار و 585 واقعه ولادت به ثبت رسیده که این رقم با کاهش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان‌رضوی بیشترین میزان ثبت ولادت و استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی نیز کم‌ترین میزان ثبت ولادت را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 211 هزار و 720 واقعه وفات در کشور به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مسابه سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است و استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین میزان ثبت فوت و استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر دارای کم‌ترین میزان ثبت فوت هستند.

وی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی عمده‌ترین علل فوت در کشور طی هفت ماهه امسال گزارش شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میانگین سن ازدواج در کل کشور 28.6 برای مردان و 23.9 برای زنان گزارش شده است. میانگین سن طلاق در کشور نیز 35.8 سال در بین مردان و 30.9 سال در بین زنان است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: در هفت ماهه اول امسال 102 هزار و 81 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است که با افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است و استان‌های البرز ، گیلان، خراسان‌رضوی و کرمانشاه بیشترین میزان طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز کم‌ترین میزان طلاق را دارند.

وی تصریح کرد: میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق‌های ثبت شده طی هفت ماهه امسال در کشور 8.6 سال بوده است و 11.3 درصد زوج‌ها دوام زندگی کمتر از یک سال داشته‌اند و در مجموع 45.5 درصد طلاق‌ها مربوط به پنج سال نخست زندگی مشترک بوده است.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای پروژه کارت ملی هوشمند تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۵۵ کارت ملی تکمیل ثبت‌نام شده‌اند و در مجموع ۱۱ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۳۳ کارت ملی هوشمند تاکنون صادر شده است. همچنین در هفت ماهه اول امسال از بین ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۱۱ کارت ثبت‌نام شده، ۴میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۵۸ کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است.

 

نظر شما