محمد آقاجانی خبر داد:

گسترش مراکز ناباروری در کشور/ بهره‌مندی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مادر از خدمات زایمان طبیعی رایگان در طرح تحول سلامت

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۰۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۹۹۱
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در سفر به فسا گفت: به کارگیری 2000 ماما و توزیع عادلانه متخصصان زنان در سراسر کشور بود که نتیجه این اقدامات کاهش 6و نیم درصدی سزارین درمقابل زایمان طبیعی در کشور است و این درحالیست که تا قبل از طرح تحول سلامت ما هرسال افزایش زایمان سزارین را داشتیم.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» «محمد آقاجانی» معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درمان ناباروری گفت: 85 درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی تحت پوشش حمایتی بیمه قرار گرفته و دوم اینکه 26 مرکز ناباروری توسعه یافت و 17 مرکز در حال ساخت و بهره برداری است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: درباره توسعه زایمان طبیعی اقدامات مختلفی از جمله رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی از زمان شروع طرح تحول سلامت انجام شد.

به گفته او، یک میلیون و دویست هزار مادر در طول طرح تحول از خدمات زایمان طبیعی رایگان برخوردار شدند. محور این برنامه توسعه زیر ساخت‌ها بود که 1700 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی افتتاح شد و امروز 714 واحد در 133 دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری می‌رسد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: زایشگاه‌ها از واحدهای فراموش شده بودند که در حال حاضر توجه ویژه‌ای به آنها شده است و در حال حاضر این واحدها با فضای آرامش بخش با حریم خصوصی مناسب برای زنان باردار و سطح مناسب باروری ایجاد شد.

آقاجانی همچنین ادامه داد: کاهش خطاهای زایمان، کاهش عفونت بعد از زایمان از جمله اهداف دیگر افتتاح این واحدهاست.

او در ادامه با اشاره به این که اقدام بعدی آموزش است، گفت: 3 هزار و 600 مادر باردار به صورت رایگان آموزش دیدند که زایمان ایمن و راحتی داشته باشند و 4 نوع دوره آموزشی مهارت انجام زایمان در همه دانشگاه‌ها برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده را ترغیب پزشکان برای انجام زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: با اصلاح تعرفه‌ها به این هدف بسیار نزدیک شده ایم.

به گفته او، اقدام بعدی به کارگیری 2000 ماما و توزیع عادلانه متخصصان زنان در سراسر کشور بود که نتیجه ی این اقدامات کاهش 6 و نیم درصدی سزارین درمقابل زایمان طبیعی در کشور است و این درحالیست که تا قبل از طرح تحول سلامت ما هرسال افزایش زایمان سزارین را داشتیم.

آقاجانی خاطر نشان کرد: در سال 94 نرخ موالید نسبت به سال قبل 4و نیم درصد رشد داشته است که همه این اقدامات در راستای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی مردم و توجه به حوزه بهداشت و سلامت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز