امروز رخ داد ؛

معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران: نسلی که انقلاب کردند، نسلی کتابخوان بودند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۳:۳۲:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۱۰۵
معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران: نسلی که انقلاب کردند، نسلی کتابخوان بودند
معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران افزایش کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی را راهکاری برای تربیت وجوه علمی و اعتقادی جوانان دانست و گفت: «مطالعه از ابزار و راهکارهای ارتقای دانش و آگاهی است. زمانی که جوانان ما نسبت به هویت و مرز و بوم خود آگاهی داشته باشند می توانیم امیدوار باشیم که این آب و خاک باقی می ماند و این میسر نمی شود جز با ترویج کتاب و کتابخوانی.»

به گزارش  خبر گزاری از تهران، علی اصغر ناصر بخت با اشاره به تلاش متولیان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: «وقتی نوجوان بودم منزل ما در شرق تهران و محله شهدا بود. در حوالی خانه‌مان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می کرد. در این کانون کتابخانه‌ای قرار داشت که باعث می‌شد ما بیشتر به این مرکز فرهنگی سر بزنیم. به همین دلیل اهتمام به کتابخوانی در بین من و هم سن و سال‌های آن دوره شکل گرفته بود و آن نسل با همین کتابخوانی توانستند در راه انقلاب قرار بگیرند. قطعا اگر کتابخانه‌ای در دسترس ما نبود و اگر ترویج و اهتمام به کتابخوانی در آن دوره شکل نمی‌گرفت سرنوشت ما به گونه‌ای دیگر رقم می خورد.»

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران با بیان این که نسل انقلاب، نسل با مطالعه‌ای بودند افزود: «در سال‌های پیش از انقلاب همین مطالعه بود که خیلی از جوان‌ها را در مسیر و خط رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قرار داد و بعد‌ها شکل گرفتن همین هویت انقلاب، همان جوان‌ها را به درجه رفیع شهادت در خط مقدم جبهه رساند. امروزه اگر مسئولان و متولیانی مانند نهاد کتابخانه های عمومی تلاشی در جهت ترویج کتابخوانی درست و صحیح برمی‌دارند باید قدردان آنها باشیم، چرا که این راه باعث تربیت انسان‌هایی فرهیخته و آگاه به هویت و دین و رسالت‌شان می‌شود.»

علی اصغر ناصر بخت با ابراز رضایت از بهبود فضای کتابخانه‌های عمومی و افزایش منابع و امکانات آنها این عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی را راهکاری کاربردی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوان‌ها دانست و ادامه داد: «در معاونتی که بنده آنجا خدمت می‌کنم با توجه به وظایف و مسئولیت‌هایی که دارم، شاید بیش از سایر نهادها هر روز اخبار آسیب‌های اجتماعی و آمار و ارقام آنها به ما می‌رسد. در مقابل این آمار، مسئولان ما باید بیش از پیش در راستای فعالیت‌های فرهنگی گام بردارند، چرا که تلاش در این حوزه می‌تواند باعث پیشگیری و سپس کاهش آسیب‌های اجماعی شود. خوشبختانه مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی نسبت به این امر آگاهی کامل دارند و تلاش آنها در راستای افزایش کتابخانه‌های عمومی و در دسترس قرار دادن کتاب برای اقشار مختلف جامعه قابل تقدیر است.»

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها و همچنین برگزاری برنامه‌های مثل نشست‌های کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی گفت: «هر چقدر بتوانیم برنامه‌های جذاب‌تری در کتابخانه‌های عمومی شهرها اجرا کنیم، مسلما افراد بیشتری هم جذب این کتابخانه‌ها می‌شوند و نسل اهل مطالعه بیشتری پرورش می‌یابد. در ضمن هرچقدر این برنامه‌های برای افراد در سنین پایین‌تر باشد، مسلما آثارش در آینده بیشتر خواهد بود.»

 

 

نظر شما