استاد دانشگاه لویولا شیکاگو:

هماتولوژیست در کار مدیکال آنکولوژیست ها دخالت نکنند

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۰:۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۱۸۹۷
استاد دانشگاه لویولا شیکاگو گفت: درمان بیمار مبتلا به سرطان نباید فقط توسط یک پزشک انجام شود بلکه برای درمان این بیماران باید یک گروه از متخصصین با تبادل نظر با یکدیگر، راهکار درمانی مناسب را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، پروفسور بهمن امامی در گفتگوی ویژه خبری ساعت 20 شبکه 4 افزود: در برخی کشورها مانند آمریکا رادیوتراپیست ها و مدیکال آنکولوژیست ها به صورت جداگانه کار می کنند اما در برخی دیگر از کشور ها مانند انگلیس متخصصین این رشته ها با هم کار می کنند که به اعتقاد من این دو رویکرد در سطح درمان های معمولی چندان با هم فرق ندارند.

وی با اشاره به پیشرفت های رشته هماتولوژی گفت: این رشته به قدری پیشرفت کرده است که اصلا نباید مدیکال آنکولوژیست ها سراغش بروند و آنها هم نباید در کار مدیکال آنکولوژیست ها دخالت کنند.  

این رادیوتراپیست آنکولوژیست با تاکید بر این که تجهیزات پزشکی در کنار تبحر پزشک، هر دو برای درمان بهتر مهم هستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه در ایران تجهیزات و دستگاه های پزشکی نسبت به جمعیت کم هستند و از سوی دیگر دستگاه های موجود هم پراکندگی جغرافیایی ندارند و بیشتر در تهران متمرکز شده اند.

وی افزود: اگرچه در ایران پزشکان خوب و متبحری داریم اما همچنان هم نیاز به پزشکان متبحر بیشتری در حوزه سرطان وجود دارد.

وی در خصوص رادیوتراپی اورژانس گفت: رادیوتراپی اورژانسی خیلی به ندرت انجام می شود به طور مثال وقتی تومور بدخیم درنخاع قرار دارد و به آن فشار می آورد و احتمال قطع  نخاع وجود دارد بیمار به صورت اورژانس رادیوتراپی می شود.

دکتر امامی در زمینه استفاده از انواع آزمایش ها و روش ها برای تشخیص و درمان گفت: این کار لزوما خوب نیست با این حال اگر این آزمایش ها به جا و درست استفاده شود بسیار ضروری و لازم است تا بتوانیم طرح درمان مناسبی برای بیمار در نظر بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی در درمان سرطان به صورت همزمان جراحی و رادیوتراپی را انجام می دهیم که این کار هم به نفع بیمار است و هم هزینه ها را کاهش می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز