سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد در گفت‌وگو با برنا:

دولت باید برای فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری تسهیلات اختصاص دهد

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۲:۰۷
کد خبر: ۴۸۲۳۰۳
دولت باید برای فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری تسهیلات اختصاص دهد
کرم زاده گفت: برای فراهم کردن زیر ساخت های جذب توریسم بخش خصوصی باید وارد عمل شود. همچنین برای تحقق اهداف این مهم دولت باید تسهیلات و رایانه به صنعت گردشگری اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، امیر کرم‌زاده درباره دوران آقای سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی گفت: آقای سلطانی فر زمانی که به سازمان میراث فرهنگی آمدند وضعیت نابسامانی در سازمان وجود داشت. تجمیع های صورت گرفته در این سازمان  سبب شده بود نیروهای انسانی بی انگیزه شوند. آقای سلطانی فر با توجه به اینکه در چند استان، استاندار، معاون استان و قائم مقام سازمان تربیت بدنی بودند و سوابق اجرایی زیادی داشتند خوشبختانه توانستند در مدت این 3 سال میراث فرهنگی را از  وضعیت نابه سامان موجود، سروسامان خوبی دهند.

کرم زاده ادامه داد: وضعیت استخدامی نیروهای سازمان به گونه ای بودکه 80 درصد نیروهای ما قراردادی بودند و کسانی که باید جذب می شدند و در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشند جذب نشده بودند و بحث های مختلفی بر سر این موضوع شکل گرفت.

او درباره مدت زمان ریاست سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی گفت: سازمان میراث فرهنگی آقای سلطانی فر رکورددار هستند و فکر نمی کنم ما سه سال و اندی مدیری داشته باشیم که در یک جا مانده باشد.

او درباره انتخاب سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه من یک دوره ای عضو هیئت رئیسه پارلمان جوانان ایران بودم، مطمئن هستم با نظارت و روحیه ای که ایشون دارند می توانند در وزارت ورزش خیلی باانگیزه و روحیه باشند. مهمترین عامل موفقیت سلطانی فر این است که علاقه بسیاری به حوزه جوانان و ورزش دارند و احساس می کنم آن علاقه و آن نشاط تازه که به روح ورزش و جوانان دمیده شده و آقای سلطانی فر که روحیه اقتصادی هم دارند، در حوزه ای مانند ورزش بتواند منابع مالی هم تزریق کند و بهره ببرد و ایشان در حوزه ورزش و جوانان خیلی موفق تر خواهد بود و برای ایشون آرزوی موفقیت می کنم.

او درباره چشم انداز صنعت گردشگری در ایران گفت: چشم انداز صنعت گردشگری را خوب می  بینم اما به شرط اینکه بتوانیم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم و برنامه تدوین شده را اجرا کنیم. ما زیرساخت ها را مثل مسیرهای دسترسی، مثل هواپیماهای ایمن، مثل بحث های ریلی و دریایی، ماشین های خوبی که توریست ها استقبال می کنند و هتل هایی که در سطح بین المللی باشد در حوزه گردشگری زیرساخت محسوب می شود. ما خیلی از بناها و آثار تاریخی را داریم که در کنار آن رستوران و مجموعه اقامتی نداریم؛ اینها را می گویند زیرساخت و با مشارکت بخش خصوصی فراهم می شود و دولت باید تسهیلات و یارانه خاصی را به این مهم اختصای دهد تا این زیرساخت ها فراهم شود و زمانی که فراهم شود به سمتی خواهیم رفت که منشأ خیر و اثر باشد و توریست بتواند استفاده کند.
 سرپرست مجموعه فرهنگی سعد آباد درباره مشکلات پیش آمده در مدیریت قبلی این مجموعه تاریخی و اتفاقاتی که در آن دوران افتاد در پایان گفت: ما این اطمینان را می دهیم برابر قانون و مقررات بخش میراث فرهنگی، این امر را محقق کنیم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز