تخریب شبانه خانه‌های شهرک زیتون

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۵:۳۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۶۵۵
تخریب شبانه خانه‌های شهرک زیتون
نیروهای شهرداری با حضور در شهرک زیتون اقدام به تخریب شبانه خانه های شهرک و درگیری با ساکنان این شهرک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اقدام شبانه نیروهای شهرداری، انتظامی، دادستانی، اطلاعات و اداره برق به شهرک زیتون، ساکنان این شهرک را به سوگ بی خانمانی کشاند.

بر اساس گفته یکی از ساکنان این شهرک به خبرنگار برنا، شهرک مسکونی زیتون پس از گذشت سی سال بلاتکلیفی و ده‌ها حکم قضایی و حکم حکومتی دال بر احقاق حق و حقوق مالکانه با وجود سند رسمی جمهوری اسلامی ایران و تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت حقوق مالکین و خانه دار کردن آنها دوباره مورد تخریب قرار گرفت .

8

سال 64 زمینی از سوی تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی طبق موازین قانونی به کارمندان این وزارت فروخته شد و پس از سال‌ها محیط زیست مدعی این زمین‌ها شد.

به گفته او، این در حالی است که 22 حکم قضایی به نفع مالکین صادر و دیوان عدالت اداری شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت کرد لیکن سازمان محیط زیست همچنان بر ادعای خود تاکید کرد و با همکاری بازپرسی کل کشور گزارشی خلاف واقع به بیت رهبری ارسال و معظم له با ارایه حکمی ضمن تاکید بر انجام معامله و حق و حقوق مالکین دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی را ملزم به حل مشکل مالکان کرد.

این ساکن شهرک زیتون ادامه داد: از آن دستور بیش از 8سال می‌گذرد و کارگروهی در دولت تشکیل شد و پس از سال‌ها تحقیق و بررسی به توافق سی درصد ساخت و هفتاد درصد ایجاد فضای سبز خصوصی رسیدند که متاسفانه باز هم با سماجت سازمان محیط زیست این توافق اجرایی نشد. این در حالی است که طبق قوانین جاری کشور حریم شهرها نمی‌تواند جزو اراضی چهارگانه باشد. در طول این سالها مالکان همه راه‌های قانونی را طی کردند لیکن مالکیت به دنبال قانون و قانون از آنها فراری بود.

6

بر اساس این گزارش، در این بین سازمان محیط زیست اقدام به صدور آگهی تملک در روزنامه یاس نو کرد لیکن به دلیل  نبود رعایت موازین قانونی این آگهی از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد. با این حال احکام قضایی صادر شده به نفع مالکیت در هیچ کجا لحاظ نشد و همواره مسئولین به‌جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کردند.

به گفته وی، مالکان شهرک مسکونی زیتون  از 3قوه جواز ساخت داشتند لیکن هیچگاه منافع مالکیت در نظر گرفته نشد.

طبق قانون اگر ملکی در طرح‌های دولتی واقع شود و نتوانند تملک کنند پس از 5سال مالک از همه حقوق مالکانه خود می‌تواند بهره‌مند شود.

دیوان عدالت اداری شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساختمانی می‌کند و کار گروه دولت پس از دستور مقام معظم رهبری و سال‌ها کار کارشناسی به توافق سی درصد ساخت و هفتاد درصد فضای سبز خصوصی مورد توافق طرفین می‌رسد لیکن در ماه صفر نیمه شب به شهرک مسکونی زیتون یورش می‌آورند و با ضرب و شتم مالکیت آنها را از خانه و کاشانه خود بیرون می‌کنند و خانه‌هایشان را تخریب می‌کنند.

در این درگیری بیش از 70 نفر از مالکان آسیب جدی دیده و حتی به خودروهای اورژانس اجازه ورود و مداوای مصدومان داده نمی‌شود.

4

این ساکن شهرک زیتون که به نمایندگی از سوی سایر ساکنان تاکید کرد: به کدامین گناه مالکیت و ساکنان این شهرک که به دلیل اجبار با حداقل امکانات و به دور از هرگونه خدمات شهری در این منطقه سکنی گزیدند، اینچنین مورد بی مهری دولتمردان قرار می گیرد.

همچنین بر اساس شواهد، دفتر پیگیری‌های مردمی شهرک مسکونی زیتون نیز در این اقدام تخریب شده‌است.

1

این در حالی است که بر اساس تماس  خبرنگار برنا با روابط عمومی معاونت شهرسازی و شهرداری تهران هیچ‌کدام از مسئولان این اداره برای پاسخگویی در این خصوص حضور نداشتند و مسئول روابط عمومی در این باره گفت: نیروهای شهرداری فقط دیوارهای شهرک را که غیرقانونی ساخته شده، تخریب کرده‌اند. یکی از مسوولان شهرداری هم در پاسخ به سوال برنا مبنی بر اینکه چرا این تخریب در شهرک زیتون به صورت شبانه اتفاق افتاده است گفت : شهرداری  مجری است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز