مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم:

شهرک سلامت در قم احداث می شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۵:۵۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۳۱۱۰
شهرک سلامت در قم احداث می شود
مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم گفت: شهرک 100 هکتاری سلامت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پردیسان قم احداث می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید رضا عابدی خرسند با بیان اینکه شهرداری بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای احداث کاربری‌های بهداشتی و درمانی در شهر در نظر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و درمان و کمبودهایی که در این بخش در شهر قم وجود دارد، نیاز است که با ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف در عوارض نسبت به توسعه این فضاها اقدام شود.

وی با تاکید بر حمایت ویژه شهرداری از پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: شهرداری قم در اجرای پروژه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی از جمله بیمارستان فرقانی، توسعه بیمارستان شهید بهشتی، کلینیک‌های تخصصی و... تخفیفات و همراهی خوبی با این مجموعه داشته است.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم با تاکید بر اینکه احداث شهرک آموزشی، درمانی سلامت در 100 هکتار در قم در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی این شهرک ظرفیت پذیرش و تحصیل بیش از 3 هزار دانشجو را دارد.

عابدی اضافه کرد: همچنین محور این پروژه اجرای بیمارستان هزار تخت‌خوابی در هفت طبقه و زیربنای 148 هزار و 500 مترمربع است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه شهرک سلامت که توسط موسسه نسیم سلامت پاسارگاد وابسته به بانک پاسارگاد احداث می شود افزود: مجموع اعیانی طراحی شده در قالب این شهرک 100 هکتاری، 650 هزار و 300 مترمربع است.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم هتل پنج ستاره، موسسه تحقیقات پزشکی، کلینیک، مجموعه‌های ورزشی رفاهی، تالار و رستوران، مرکز خرید و مسجد را جزو بخش های این شهرک عنوان کرد و گفت: طبق طرح ارائه شده در این شهرک کلینیک با زیربنای 20 هزار مترمربع، موسسه تحقیقات پزشکی با زیربنای 15 هزار مترمربع، دانشگاه علوم پزشکی در زیربنای 12 هزار مترمربع، مجموعه کمک آموزشی و خدماتی در سه طبقه و 12 هزار مترمربع، هتل، هتل پنج ستاره و سوئیت اقامتی مجموعا در 108 هزار مترمربع و پارکینگ در 150 هزار مترمربع احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مسجد، مرکز خرید، تالار و رستوران، مرکز مدیریت، نگهداری و پشتیبانی، مجتمع ورزشی، خوابگاه، مهد کودک، دبستان، سینما و آمفی تئاتر از دیگر بخش‌های این شهرک است.

عابدی خرسند با بیان اینکه در راستای برنامه حمایتی شهرداری از سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران حوزه بهداشت و درمان لایحه‌ای برای حمایت از این پروژه به شورای اسلامی شهر ارائه و مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: این لایحه با توجه به بسته حمایتی  شهرداری و شورای شهر برای مساعدت با مراکز بهداشتی و درمانی و حمایت از سرمایه‌گذاران بوده که در همین راستا عوارض احداث بیمارستان، کلینیک و هتل پنج ستاره در این پروژه با متراژ مشخص شده رایگان اعلام گردیده و در شورای شهر قم مورد تصویب قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اثرات مطلوب احداث این شهرک برای تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی قم تصریح کرد: با احداث این شهرک جذابیت‌های بیشتری در حوزه سرمایه گذاری در شهر قم ایجاد شده و شاهد توسعه امکانات و ظرفیت‌های شهر خواهیم بود.

عابدی ضمن تشکر از بیانات صریح وزیر محترم بهداشت و رفع سوء تفاهم پیش آمده در نقل و قولهای مطرح شده افزود: شهرداری قم با ارائه بسته های حمایتی از کلیه برنامه های بهداشتی و درمانی حمایت نموده و آماده جذب سرمایه گذار در جهت توسعه این مراکز را دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری قم آمادگی دارد با برنامه ریزی و همکاری دیگر دستگاه ها و با تکیه بر اعتماد عمومی شهروندان و توسعه سلامت، بهداشت شهری را مد نظر قرار داده و  زندگی سالمی را برای شهروندان رقم زند و مردم نیز اثرات اجرای این برنامه ها را در زندگی فردی و اجتماعی خود مشاهده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز