ایجاد دفتر ویژه مبارزه با مواد مخدر ایتالیا در ایران

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۱۱:۴۵:۴۴
کد خبر: ۴۸۴۲۷۴
ایجاد دفتر ویژه مبارزه با مواد مخدر ایتالیا در ایران
سفیر کشور ایتالیا با درک اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در کشور جمهوری اسلامی ایران یک دفتر ویژه ایجاد کرده است، افزود: کارشناس مواد مخدر کشور ایتالیا به عنوان افسر رابط بین پلیس دو کشور مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مائورو کنچاتوری در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان پلیس مواد مخدر کشور افغانستان که در دانشگاه امین برگزار شد، گفت:این دوره آموزشی بر مبنای یادداشت تفاهمی که سه سال گذشته میان وزرای خارجه ایران و ایتالیا امضاء شده بود، برگزار شد.

وی تاکید کرد: یادداشت های تفاهم همکاری نباید در سطح یک سری اظهارات کتبی و تئوری باقی بماند بلکه باید حاوی یک سری مفاهیم عملیاتی و عملی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع مفهوم عملیاتی یادداشت تفاهم نامه، مبحث همکاری برای برگزاری دوره های آموزشی پلیس افغانستان با موافقت دولت و این کشور بود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر، معضل فراملی است که تمام کشورهای دنیا را دچار چالش کرده، افزود: قاچاق مواد افیونی معضلی بزرگ برای دولت و ملت کشور افغانستان است.

سفیر کشور ایتالیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است که سایر کشورها نیز می بایست برای حل معضل مواد افیونی در کنار ایران قرار گیرند؛ اعداد و ارقام شهیدان و کسانی که جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر از دست دادند، گواه بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه کشور ایتالیا با درک اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در کشور جمهوری اسلامی ایران یک دفتر ویژه ایجاد کرده است، افزود: کارشناس مواد مخدر کشور ایتالیا به عنوان افسر رابط بین پلیس دو کشور مشغول فعالیت است.

کنچاتوری ادامه داد: این گونه فعالیت ها درصدد ایجاد امنیت پایدار و مبارزه با مواد مخدر برای کشور افغانستان درنظر گرفته شده؛ البته آن قسمت از کشور افغانستان که نیروهای ایتالیا مشغول انجام ماموریت مبارزه با مواد مخدر هستند منطقه ای است که با کشور جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دارد.

در خاتمه این مراسم نورز، سفیر کشور افغانستان ، مرادی، قائم مقام دفتر مقابله با جرم، سرهنگ ساویا، نماینده اساتید مبارزه با مواد مخدر کشور ایتالیا، تهمینه باهری، نماینده اساتید مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران و سرگرد بیک زاده، سرپرست هیئت مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان از برگزار کنندگان این دوره تقدیر کردند.

 

نظر شما