افزایش روحیه مطالبه‌گری کانون‌های محیط زیست

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۹:۳۲
کد خبر: ۴۸۵۸۳۴
افزایش روحیه مطالبه‌گری کانون‌های محیط زیست
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: کانون‌های محیط زیست باید به قدری توانمند شوند که ضمن افزایش روحیه مطالبه‌گری قادر به رصد فعالیت دستگاه‌های مختلف باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگاه مدیریت مصرف آب در حاشیه دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست با موضوع مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست و با حضور دبیران کانون‌های محیط زیست محلات برگزار شد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید جهت پیشبرد اهداف محیط زیستی بخش‌های مشارکتی را در این حوزه تقویت کنیم گفت: یکی از فعالیت‌های تاثیر گذار که هم اکنون در سطح محلات در قالب کانون محیط زیست اجرا می‌شود حضور داوطلبانه و آگاهانه مردم در مشارکت‌های محیط زیستی برای برطرف کردن معضلات محیط زیستی محله و بهبود مدیریت آن است.

«محمد مهدی گلمکانی» در ادامه افزود: کانون‌های محیط زیست باید به قدری توانمند شوند که ضمن افزایش روحیه مطالبه‌گری در بهبود وضعیت محیط زیست محلات مشارکت موثر داشته و حتی قادر به رصد فعالیت دستگاه‌های مختلف باشند.

گلمکانی با اشاره به اینکه انجام اقدامات هر چند کوچک در محلات می‌تواند تمرینی باشد برای حضور پررنگ مردم و خیران در برطرف کردن مشکلات محله خودشان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر عضو کانون‌های محیط زیست محلات شده‌اند که می‌توان با تشکیل اتاق‌های فکر در کانون‌ها برای درک کامل مسیر و متعهدشدن به موضوعات محیط زیستی  اقدامات و فعالیت‌های محیط‌ زیستی را به صورت مطلوب‌تری پیش ببرند.

در ادامه این نشست، دبیر ستاد راهبری مدیریت محلات شهر تهران گفت: رشد متوازن زمانی حاصل می‌شود که همه باهم هماهنگ باشند و همسو در یک جهت حرکت کنند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه  شهرداری تهران از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده‌است، گفت: یکی از شاهکارهای حوزه مدیریت شهری  برای رسیدن به توسعه پایدار حضور مردم به عنوان رکن اساسی در همه فعالیت‌ها و اقدامات است، لذا تاسیس سرای محلات ظرفیتی است که در اختیار مردم گذاشته شده و باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

در ادامه کارگاه آموزش مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست با تاکید بر موضوع آب محلات شهر تهران برگزار شد.

 «ژما جواهری پور» دبیر کانون منطقه۲۰ به تشریح راهکارهای موثر در آموزش محیط زیست در حوزه کودکان و نوجوانان به ویژه در بحث آب پرداخت. «حقیقی» دبیر یکی از محلات منطقه۲۱ هم به عنوان جوانترین دبیر کانون محلات به ضرورت پرداختن به موضوعات محیط زیستی و ایجاد حس تعلق در کودکان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان «حامد زرتاختی» دبیر کانون‌های محیط زیست منطقه۱۶ متن پیمان نامه کمپین «من یک زیست‌بانم» را قرائت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز