اجساد شهدای ایرانی حادثه حله قابل شناسایی نیست

۱۳۹۵/۰۹/۰۵ - ۱۰:۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۳۶۱
اجساد شهدای ایرانی حادثه حله قابل شناسایی نیست
اجساد شهدای ایرانی قابل شناسایی نیست و احتمال آزمایشات تکمیلی این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بعدازظهر روز گذشته، پنجشنبه - چهارم آذر ماه - پس از گذشت سه روز از اربعین، گروه تروریستی داعش شماری از شیعیان را در جنوب بعداد مورد حمله تروریستی قرار داد.

درحالی که تعدادی خودروی حامل زائران ایرانی در ایستگاه پمپ بنزین مستقر شده بود، یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده در عملیاتی انتحاری منفجر شد که پرتلفات‌ترین عملیات تروریستی در یک ماه اخیر گزارش شده است. تاکنون پی‌ بینی شمار شهدای این حادثه به بیش از ٨٠ تن رسیده است.

ساعت 6 و نیم صبح امروز مجروحین حادثه که 8 افغانستانی ساکن ایران بودند توسط اتوبوس آمبولانس هلال‌احمر به مرز مهران منتقل و تحویل نیروهای اورژانس شده‌اند. 

دو مجروح افغانستانی نیز در بیمارستان حله بستری بوده و شرایط انتقال آنها به دلیل وضعیت‌شان وجود ندارد. 

در این مرحله که شناسایی اجساد هنوز کامل نشده، آمار تازه‌ای از شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله اعلام نکند تا تناقض‌های آماری که از شب گذشته پیش آمده، کمتر شود.

 در میان حادثه‌دیدگان مجروح ایرانی نداریم، در زمینه تعداد شهدا نیز آمارها متفاوت است و منابع عراقی برخی 71 نفر را اعلام کرده و منابع غیررسمی هم خبر از آمار 80 نفری دادند. 

درحال حاضر ما اسامی شهدای ایرانی را نداریم چراکه امکان شناسایی اجساد به دلیل سوختگی وجود ندارد و احتمال آزمایشات تکمیلی برای شناسایی اجساد وجود دارد. 

زائران به صورت گروهی به کربلا اعزام شده و در قالب کاروان نبودند لذا اینکه از کدام استان اعزام شده نیز مشخص نیست. 

نیروهای هلال‌‌احمر ابتدا شناسایی اجساد و سردخانه را نداشتند ولی با رایزنی‌های انجام شده این مسئله محقق شد ولی متاسفانه به دلیل شدت سوختگی اجساد قابل شناسایی نیست. 

 

 

نظر شما