حضور داوطلبانه شهروندان در حل مشکلات محیط زیستی محلات

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۴۱۳
حضور داوطلبانه شهروندان در حل مشکلات محیط زیستی محلات
کارگاه مدیریت مصرف آب در حاشیه دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها، بامحوریت مسئولیت اجتماعی زیست محیطی ، با حضور دبیران کانونهای محیط زیست محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، دکتر محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران ضمن خوشامد گویی به مدعوین این نشست گفت:ما باید جهت پیشبرد اهداف محیط زیستی بخشهای مشارکتی را در این حوزه تقویت کنیم و یکی از فعالیت های تاثیر گذار که هم اکنون در سطح محلات در قالب کانون محیط زیست اجرا می شود حضور داوطلبانه و آگاهانه مردم در مشارکتهای محیط زیستی جهت برطرف کردن معضلات محیط زیستی محله و بهبود مدیریت است.

گلمکانی در ادامه افزود: کانونهای محیط زیست باید به قدری توانمند شوند که ضمن افزایش روحیه مطالبه گری  در بهبود وضعیت محیط زیست محلات مشارکت موثر داشته و حتی قادر به رصد فعالیت دستگاههای مختلف باشند.

او با اشاره به اینکه کوچکترین اقدامات در سطح محلات می تواند تمرینی باشد برای حضور پررنگ مردم و خیرین در حل مشکلات محله خودشان افزود: تاکنون  حدود 15 هزار نفر عضو کانون های محیط زیست محلات شده اند که می توان با تشکیل اتاق های فکر در کانون ها جهت درک کامل مسیر و متعهد شدن به موضوعات محیط زیستی  اقدامات و فعالیت های محیط زیستی را به صورت مطلوب تری پیش ببرند.

در ادامه سخنان گلمکانی، موسوی دبیر ستاد راهبری مدیریت محلات شهر تهران گفت: رشد متوازن زمانی حاصل می شود که همه نهاد های مربوطه هماهنگی های لازم را با هم داشته و همسو در یک جهت حرکت کنند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه  شهرداری تهران از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است، گفت: یکی از شاهکارهای حوزه مدیریت شهری  جهت رسیدن به توسعه پایدار حضور مردم به عنوان رکن اساسی در همه فعالیت ها و اقدامات است، لذا تاسیس سرای محلات  ظرفیتی است که در اختیار مردم گذاشته شده است و باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

در ادامه این نشست، جواهری پور دبیر کانون منطقه 20 به تشریح راهکارهای موثر در آموزش محیط زیست با محوریت کودکان و نوجوانان به ویژه در بحث مصرف درست آب پرداخت و حقیقی دبیر یکی از محلات منطقه 21 به عنوان جوانترین دبیر کانون محلات ضمن اشاره به اهمیت موضوعات محیط زیستی و ایجاد حس تعلق در کودکان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان حامد زرتاختی دبیر کانونهای محیط زیست منطقه 16 متن پیمان نامه کمپین من یک زیست بانم را قرائت نمود. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز