پرونده ۳ اثر تاریخی کرمان در راه ثبت یونسکو

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۱:۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۴۸۱
پرونده ۳ اثر تاریخی کرمان در راه ثبت یونسکو
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت در فهرست میراث جهانی در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «محمود وفایی» در دیدار با مشاوران سرمایه‌گذاری بخش گردشگری کشور سوئیس در هتل جهانگردی کرمان  با اشاره به اینکه استان کرمان در گذشته یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی بوده است، افزود: ارگ تاریخی بم یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی است که در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده‌است.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در کشور است، افزود: در کنار این آثار ثبت جهانی، این استان از 7 هزار اثر شناحته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می‌برد که هرکدام از انها به تنهایی می‌تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به‌سوی خود سوق دهد.

وفایی به محوطه‌های باستانی این استان از جمله کنارصندل جیرفت اشاره کرد و گفت: طبق کاوش‌های انجام شده و کشف آثار مختلف در این محوطه، باستان‌شناسان ایرانی و خارجی بر وجود نشانه‌هایی از اولین تمدن بشری  در این منطقه صحه گذاشته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به اینکه کرمان به استان 4اقلیم مشهور است، بیان کرد: در این استان می‌توان 2منطقه گرم(گندم بریان) و سرد (سیرچ) را در فاصله 25 کیلومتری  از یکدیگر تجربه کرد.

برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در کویر لوت

وفایی به برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در کویر لوت با حضور 40 دونده مطرح جهان در اردیبشهت سالجاری، اشاره کرد وافزود: این اولترا ماراتن اولین تجربه کشور ایران در این زمینه بود که بزودی مسابقات جهانی موتور سواری و دوچرخه سواری با همکاری یک موسسه ورزشی در کشور استرالیا در بیابان لوت و منطقه کلوت‌ها برگزار می‌شود.

وی به راه اندازی پیست اسکی، احداث هتل و مجموعه های گردشگری توسط یک سرمایه گذار ایرانی و بومی در منطقه هنزا، اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ پس از اخذ مجوزات لازم با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وفایی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 12 قله بالای 4 هزار متر است، افزود: قله هزار چهارمین قله ایران است که دارای هزار گونه گیاه دارویی است.

وی تصریح کرد: در کنار جاذبه‌هایی که عنوان شد، صنایع دستی کرمان از جمله پته وگلیم که بزودی جهانی نیز خواهند شد، را می‌توان معرف این استان در بین گردشگران داخلی و خارجی دانست.

وفایی استفاده از شبکه های مجازی وسایت‌های اینترنتی را راهی مناسب  برای معرفی استان کرمان به گردشگران خارجی دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران کرمانی از کشورهای اروپایی هستند شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله کشورهای اروپایی و اسیای غربی در دستور کار است.

وی ثبت جهانی آثار تاریخی را از برنامه‌های مد نظر برای معرفی استان کرمان در سطح بین‌المللی دانست و گفت: در حال حاضر  پرونده3 اثر دیگر برای ثبت جهانی در حال آماده‌سازی است.

 مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، برگزاری جشنواره‌های داخلی، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی  و توسعه خانه‌های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها برای آماده‎سازی زمینه‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز