رییس نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی:

لزوم حمایت از نهادهایی که به عرصه فناوری پا می‌گذارند

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۲:۰۸
کد خبر: ۴۸۸۸۹۳
لزوم حمایت از نهادهایی که به عرصه فناوری پا می‌گذارند
رییس نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی با تاکید بر ضرورت انجام هم‌افزایی جدی در حوزه فناوری‌ها گفت: باید از هر نهادی که در این حوزه گام برمی‌دارد، حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر وطن‌پور در نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی با بیان اینکه این کنگره به همت بخش خصوصی برگزار شده است، گفت: ما در حوزه فناوری در کشور حدود ۱۰ سال است که اقداماتی را آغاز کرده‌ایم، اما کشور هنوز در این عرصه جوان است و با توجه به پیشرفت فناوری در جهان عقب‌ماندگی ما در این حوزه بیشتر هم شده است.

وی افزود: البته در حوزه تولید علم در حوزه سلامت و در زمینه تکنولوژی‌های بایوتک تجهیزات پزشکی و... اقدامات خوبی انجام شده، اما در واقع دنیا در حوزه فناوری‌ها با سرعت فوق‌العاده‌ای حرکت می‌کند و به همین دلیل نیازمند هم‌افزایی فوق‌العاده هستیم. بنابراین نباید در این حوزه مرزی برای خودمان در نظر بگیریم و باید از هر نهادی که در عرصه فناوری‌ها گام برمی‌دارد، حمایت کنیم.

رییس نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در کشور گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۸ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و ۹ اتاق تمیز و ۷۴ مرکز رشد نیز داریم و بودجه‌های حمایتی خوبی هم برای پیشرفت طرح‌های فناورانه در نظر گرفته می‌شود. همچنین در کشور ۲۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده‌اند که از این تعداد ۶۷۰ شرکت در حوزه سلامت فعالیت دارند و ۲۳۵ عضو هیات علمی داریم که مستقیما در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال هستند و بالغ بر ۵۰۰۰ دانشجوی پی‌اچ‌دی نیز در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وطن‌پور ادامه داد: بنابراین با توجه به این زیرساخت‌ها از طرح‌هایی که در حوزه فناوری ارائه می‌شود، حمایت می‌کنیم؛ به طوری که اکنون مرکز بین‌المللی رشد سلامت را در کیش افتتاح کرده‌ایم. بنابراین با این زیرساخت‌ها و با اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف مانند سامانه ارزشیابی فناوری دانشگاه‌ها، با قدرت تمام در این عرصه حرکت می‌کنیم و تاکنون توانسته‌ایم بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را بین‌المللی کنیم. براین اساس در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان فروش داشته‌ایم.

رییس نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی همچنین گفت: به نظر می‌آید که فناوری پیشرفت زیادی را در حوزه پزشکی ما به ارمغان می‌آورد و براین اساس امیدواریم این کنگره بتواند راهکاری سریع، مناسب و ارزان را برای طی این مسیر در اختیار ما قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در ادامه این کنگره دکتر محبوبی، دبیر علمی نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی با بیان اینکه کشور در سال‌های اخیر در حوزه گسترش مقالات و محصولات با پایه علوم رشد خوبی داشته، گفت: در عین حال نکته مهم، کاربردی کردن این علوم است و ما در این کنگره سعی می‌کنیم تا نسبت به کاربردی کردن این فناوری‌ها اقدام کنیم.

دبیرعلمی نخستین کنگره فناوری‌های نوین پزشکی افزود: این کنگره طی سه روز برگزار می‌شود و برای آن ۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه رسیده است که ۱۸ مقاله توسط کمیته علمی که برای سخنرانی انتخاب شدند و ۱۶ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز