راه اندازی ون‌های برقی در پیاده راه‌های پیرامونی بازار تهران

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۱:۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۸۹۱۶
راه اندازی ون‌های برقی در پیاده راه‌های پیرامونی بازار تهران
شهردار منطقه 12 تهران از راه اندازی ون های برقی در پیاده راه های محدوده تاریخی بازار به جای ون های سبز رنگ بنزینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: ون‌های برقی در راستای توسعه حمل و نقل پاک ، افزایش ایمنی شهروندان ، ارائه تسهیلات سفر جهت متقاضیان در سواره و پیاده شدن از ناوگان و ... در پیاده راه های پیرامونی بازار بزرگ تهران راه اندازی و طبق مزایده انجام شده شرکت برنده متعهد شده است تا از 70 ون برقی (متناسب با تقاضای شهروندان) در مسیر میدان امام خمینی(ره) به چهارراه سیروس استفاده کند.

به گفته وی، در فاز نخست 10 ون برقی در این مسیر استفاده خواهد شد که به تدریج با توسعه ی ناوگان، به موازات آن ، حرکت ون های قدیمی در مسیر جایزین صورت خواهد گرفت.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه ون های سبز رنگ همچنان در این خط فعالیت خود را در خارج از مسیر پیاده راه ها ادامه خواهند داد، یادآور شد: با توجه به اینکه خودروهای برقی، مدل جدیدی از حمل و نقل عمومی شهر تهران است؛ تحت نظارت این منطقه فعالیت کرده اما تابع مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اخذ کرایه و همچنین آئین نامه های سازمان تاکسیرانی شهر تهران خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران؛ وی با اشاره به اینکه تامین پارکینگ این خودروها برعهده شرکت سرمایه گذار می باشد؛ ادامه داد: در حال حاضر پارکینگ های طبقاتی و غیرحاشیه ای که در مجاورت این مسیر قرار دارد، به عنوان محل دپو این ون ها در نظر گرفته شده است که برای شارژ این ون ها نیز از پریزهای برق 220 ولت شهری استفاده می گردد.

 ملکی با بیان اینکه نخستین فاز بهره برداری از ون های برقی نیمه آذرماه خواهد بود، تاکید کرد: شرکتی که در این مزایده به عنوان برنده انتخاب شده؛ دارای تاییدیه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران است.

نظر شما