مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش اعلام کرد

استفاده از ظرفیت‌ جامعة الزهراء در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۳:۵۹:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۰۸۹
استفاده از ظرفیت‌ جامعة الزهراء در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش گفت: تربیت دانش آموزان به ظرفیت‌های عظیم دینی و اسلامی نیاز دارد که در این راستا تعامل حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر مسعود شکوهی روز شنبه در مراسم افتتاحیه نشست مشترک جامعة الزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع "مشاوره و روان شناسی از دیدگاه آموزه های دینی" در خصوص ضرورت مشاوره طبق آموزه‌های دینی و نقش تربیتی آن افزود: اگر از نظر دینی به مقوله مشاوره بپردازیم اهمیت آن در تربیت نفوس چند برابر می شود که در تربیت دینی دانش آموزان با این مجموعه های علمی و دینی می توان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام و در آموزه های دینی، نیز بهره گیری از مشاوره توصیه شده است چرا که اسلام به بخش روان و روح توجه ویژه‌ای دارد.

شکوهی گفت: پرداختن به مسائل روانی در دین مبین اسلام کم نیست و در این باره نیز احادیث و روایات زیادی موجود است که بر توجه به نفس انسان تاکید می کند اگر انسان روح خود را به خوبی بشناسد به جلوه‌ای از خداشناسی خواهد رسید و به خدا نزدیکتر می شود از این رو در حوزه مشاوره به کارشناسی‌های عمیق از منظر دینی نیازمندیم.

وی گفت: ما بنا داریم در هدایت تحصیلی دانش آموزان توانایی‌ها، ارزش ها و استعدادها را ارزیابی کنیم که با توجه به ظرفیت های بالنده‌ای که در حوزه های علمیه و جامعة الزهراء وجود دارد می توان این توانمندی ها را به سوی شکوفایی دینی سوق داد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پروش بیان کرد: امسال اولین سال اجرای سند تحول بنیادین در هدایت تحصیلی است با توجه به اینکه در سال جاری دانش آموزان در نظام جدید وارد پایه دهم می شوند می توان هدایت تحصیلی را به سمت علاقه دانش آموزان سوق داد و یکی از این حوزه های مهم آموزشی، حوزه‌های علیمه است.

وی ادامه داد: به ویژه در بخش دختران می توان در هدایت تحصیلی از ظرفیت‌های جامعة الزهراء در کسب علوم دینی به بهترین نحو استفاده کرد و دانش آموختگانی در حوزه دین تربیت کرد. همکاری ما با این بخش می تواند حتی در بهداشت روان با نگاه دینی موثر باشد.

شکوهی اظهار کرد: خوشبختانه حوزه های علمیه به روز هستند و از آخرین تکنولوژی و یافته های علمی برخوردار هستند از این رو باید بهترین دانش آموزان به سمت حوزه سوق پیدا کنند تا با تلاش های پژوهشی و علمی و بنیادین بخش های نهفته در حوزه های علمیه را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت مشاوران در هدایت تحصیلی در این حوزه اهمیت زیادی دارد و ما امیدواریم با توجه به ظرفیت های عظیم آموزش و پرورش در نیروی انسانی بتوان از این ظرفیت استفاده کرد، با توجه به آسیب های مختلف از حوزه هایی که می توان جوانان را با تربیت دینی آشنا ساخت بازگشت به حوزه های دین ضروری است.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: بر همین اساس کار مشاوره را باید کار سختی بدانیم چرا که باید با استعداد ها و توانمندی های دانش آموزان آن ها را در جای خود قرار دهیم و این هنر بزرگ مشاوره‌ها به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد: آنانی که دغدغه دین دارند باید با تعامل در شناسایی استعداد ها وارد عمل شوند چرا که ما ضربات جبران ناپذیری را از عدم توجه به استعدادها متوجه شده‌ایم به همین دلیل باید با کارشناسی‌های عالمانه به آسیبهای این بخش بپردازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز