قائم مقام کمیته امداد خبر داد

اجرای طرح پالایش جامعه مددجویی کمیته امداد

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۲:۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۹۶۹
اجرای طرح پالایش جامعه مددجویی کمیته امداد
قائم مقام کمیته امداد گفت: کمیته امداد باید ضمن حفظ استقلال ذاتی فعالیت های خود بر مبنای عدل و احسان با تمام دستگاه‌ها تعامل داشته و با هر تشکل خیریه‌ای که باری از دوش محرومان بر می‌دارد، همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی با حضور مهندس سید امیرمنصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد، آیت الله قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از مدیران این نهاد برگزار شد.

مهندس سید امیرمنصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه اصلی ترین اولویت کمیته امداد، توانمندسازی و تقویت روحیه تلاش و خودباوری مددجویان تحت حمایت است، گفت: کمیته امداد باید برای مردم سودمند باشد و خدمتگزاری ما باید بدون منت و صرفا برای رضای خدا باشد.

وی با تاکید بر بهره مندی از  ظرفیت های استان سازمانها و نیز خیران و نیکوکاران برای کمک به نیازمندان جامعه بر خلاق بودن این نهاد تاکید کرد و گفت: ما باید روش های جدیدی را در گسترش فرهنگ احسان و انفاق دنبال و درک درستی از تحول را در این عرصه به نمایش بگذاریم.کمیته امداد در این مورد هم باید خط شکن باشد و افق های تازه ای را کشف کند.

برقعی تأکید کرد: کمیته امداد باید ضمن حفظ استقلال ذاتی فعالیت های خود بر مبنای عدل و احسان با تمام دستگاه ها تعامل داشته و با هر تشکل خیریه ای که باری از دوش محرومان برمی دارد همکاری و از  هرگونه کار خیر و احسان در جامعه حمایت و قدردانی نماید.

شایسته ذکر است طی حکمی از سوی مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، عزیز سهندی به عنوان مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی منصوب و حسین زاده، مدیر کل سابق کمیته امداد این استان بازنشسته شد.

عزیز سهندی،  سابقه ۳ سال قائم مقامی کمیته امداد استان،۴ سال مدیریت کمیته امداد شهرستان خوی و ۱۴ سال خدمت در پست کارشناس مسئولی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان غربی را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین قائم مقام کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام کمیته امداد کشور در این دیدار ها با اشاره به اجرای طرح پالایش افراد تحت حمایت این نهاد که استحقاق لازم برای گذران زندگی را دارند، گفت: در این طرح وضعیت افراد تحت حمایت این نهاد بازبینی و خانواده های تحت حمایت که توان گذران زندگی را دارند پالایش و افراد جدید از محرومان جایگزین می شود.

وی در خصوص اهداف این طرح اظهارکرد: رفع همپوشی بین مشمولان خدمات کمیته امداد و سایر خدمات بیمه ای، مشخص کردن خدمات جا افتاده در خانواده ها، بررسی وضعیت جدید خانواده ها، و ملزم کردن از کار افتادگان به نظریه کمیسیون پزشکی و تعیین نوع و میزان خدمات بر اساس درصد از کار افتادگی از مهمترین اهداف این طرح است.

براساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، در این دیدار همچنین به پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی و با مشارکت کمیته امداد کشور مقرر شد هزینه ازدواج و جهیزیه ۷۵۰ نفر از افراد در شرف ازدواج تحت پوشش این نهاد تامین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز