عزت الله خان محمدی، فرماندار شمیرانات:

برای حل معضلات محیط زیستی نیاز به تعامل و هم افزایی بین همه دستگاه ها است

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۰:۴۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۳۴۵
برای حل معضلات محیط زیستی نیاز به تعامل و هم افزایی بین همه دستگاه ها است
عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات با اشاره به وجود مشکلات عدیده محیط زیستی در تهران گفت: برای حل این مشکلات و رسیدن به شهری سالم برای زیست شهروندان نیازمند تعامل و هم افزایی میان همه دستگاه‌های ذیربط در بحث محیط زیست هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، عزت الله خانمحمدی در گفتگو با روابط عمومی ستاد محیط زیست شهرداری تهران افزود: برگزاری کمپین‌هایی مانند کمپین محیط زیست شهری می‌تواند شرایطی را فراهم کند که شهروندان با رویکرد اجتماعی به مقوله‌های مختلفی همچون محیط زیست ورود پیدا کنند.

او با بیان اینکه نمایش پیام‌های محیط‌زیستی در سطح شهر می‌تواند با ترغیب احساسات شهروندان آنها را به حفظ محیط زیست همراه کند، ادامه داد: البته این کار به شکل نمادین به تنهایی کافی نیست و باید برای استمرار این انتقال پیام از روش های دیگری نیز بهره گرفت.

خانمحمدی با اشاره به اینکه برای رسیدن به محیط زیست سالم نیازمند اجماع تمام دستگاه‌ها چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه ساختار دولت هستیم، گفت: واگذاری مسئولیت در حوزه مقابله با آلودگی‌های محیط‌زیست یک خطای استراتژیک است و معتقدم برای نجات شهر تهران از شرایطی که امروز گریبان این کلانشهر را گرفته نیازمند همدلی بیش از پیش هستیم.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر لزوم انجام مطالعات فنی و کارشناسانه برای شناسایی دقیق معضلات محیط زیستی تهران افزود: باید این مشکلات احصا شود و برای برون رفت از شرایط موجود متکی به مطالعات انجام شده برنامه‌ای جامع طراحی کنیم که بر اساس زمانبندی از پیش تعیین شده اقدام کنیم در چنین شرایطی از موازی کاری جلوگیری می‌شود و هر دستگاهی با مسئولیت پذیری می تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

به گفته او باید به مردم این هشدار داده شود که شرایط محیط زیستی شهر تهران امروز مناسب نیست و فضا و محیط برای زیست آلوده است؛ این اعلام هشدار می تواند مشارکت مردم برای اجرای برنامه ها را که از اهمیت بسزایی برخوردار است به همراه داشته باشد.

خانمحمدی با تاکید براینکه باید این اعلام هشدار با نگاهی دردمندانه به موضوع، استمرار داشته باشد و در این حوزه باید از ایجاد هرگونه حاشیه سیاسی خودداری شود و صرفا به عنوان یک دغدغه اجتماعی و نیاز مردم مطرح شود، گفت: قطعا این اعلام هشدارها هم به مردم و هم به مسئولین است تا برای حفاظت از محیط زیست شهر با داشتن برنامه اقدامات موثری انجام شود. باید در شهری مانند تهران با این جمعیت در پی این هشدارها با اراده و نگاه ملی و ایجاد تعامل و همدلی میان دستگاه ها و مردم چاره جویی عملی انجام شود.

نظر شما