استاندار تهران:

بزرگداشت روز دانشجو نباید به برگزاری سخنرانی‌ها محدود شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۴:۵۰:۱۳
کد خبر: ۴۹۰۵۶۷
بزرگداشت روز دانشجو نباید به برگزاری سخنرانی‌ها محدود شود
استاندار تهران گفت: نشاط سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در میان دانشجویان از نیازهای اساسی است و با مدیریت صحیح و فضایی جدی قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست روسای دانشگاه های استان تهران با استاندار، همزمان با فرارسیدن 16 آذرماه و روز دانشجو با حضور جمعی از روسا و معاونان دانشگاه های استان تهران،سیدحسین هاشمی استاندار تهران،سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار،محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار و ریحانی رییس سازمان اطلاعات استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست هریک از روسای دانشگاه های استان تهران با ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه ها در امور صنفی،رفاهی  و خدمات دانشگاهی در مورد برنامه های بزرگداشت روز دانشجو نیز توضیحاتی ارایه دادند.

تلاش برای ایجاد نشاط سیاسی در میان دانشجویان، برگزاری سخنرانی و مناظرات سیاسی، بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی، بررسی مسایل صنفی دانشجویان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و دعوت از چهره‌های سیاسی از جمله برنامه های پیش بینی شده دانشگاه‌ها در بزگداشت روز دانشجو از سوی روسا و معاونان دانشگاه‌ها عنوان شد.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در ادامه نشست در سخنانی با اشاره به سیاست استانداری در ارتباط با برنامه های دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر گفت: شفاف اعلام کردیم که مدیریت داخلی دانشگاه ها به طور کامل در زمان مراسم و مناسبتها در اختیار مسئولان دانشگاه‌ها است و فقط موضوعات امنیتی خارج از دانشگاه‌ها را به عهده داریم.

وی با بیان اینکه نظر کمیته سه نفره در دانشگاه‌ها برای انتخاب سخنرانان مورد تایید است عنوان کرد: در سه سال اخیر مناسبتها و حضور سخنرانان با امنیت کامل در دانشگاه ها برگزار شده است.

استاندار تهران ادامه داد: نشاط سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در میان دانشجویان از نیازهای اساسی است و با مدیریت صحیح و فضایی جدی قابل تحقق است.

هاشمی رعایت اصول اعتقادی و با اهمیت در نظام را در برگزاری مراسم و سخنرانی های روز دانشجو مهم برشمرد و تصریح کرد: محدود کردن دانشجو و بستن فضا برای دانشجویان مورد قبول نیست و نیاز است ارتباط اساتید و مدیران دانشگاه ها با دانشجویان همواره برقرار باشد.

وی برنامه بازدید از خوابگاه ها را در راستای ارتباط با دانشجویان موثر دانست و گفت: برنامه های بزرگداشت 16 آذرماه نباید به برگزاری سخنرانی ها محدود شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد فضای دو قطبی و اختلاف به نفع نظام و دانشگاه‌ها نیست افزود: عده‌ای به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه هستند و هنر مدیریت این است که درکنار ایجاد فضا برای دانشجویان از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم.

هاشمی با تاکید براینکه حفظ هماهنگی،همدلی و اعتماد در استان تهران به عنوان پیشانی نظام، مهم است تصریح کرد: از عملکرد دانشگاه ها در ایجاد فضای مناسب و نشاط سیاسی راضی هستیم و دستگاه های امنیتی،انتظامی و نظامی نیز در زمان ها مختلف یکدست عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که امکان سخنرانی در دانشگاه ها دارند براساس بررسی شورای امنیت کشور نباید محدود شوند گفت: تجربه سه سال اخیر نشان داده است حضور سخنرانان از جناح های مختلف در حفظ نشاط سیاسی در دانشگاه ها اثر گذار بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، هاشمی بر هوشیاری نیروهای حفاظت و حراست دانشگاه‌ها در بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ها تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز