مرمت حوضخانه تاریخی شهر نوش آباد آران و بیدگل

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۵:۴۶:۳۳
کد خبر: ۴۹۰۶۱۴
مرمت حوضخانه تاریخی شهر نوش آباد آران و بیدگل
حوضخانه تاریخی نوش آباد که حدود 10 سال پیش با خاک پر شده بود با پیگیری پایگاه میراث فرهنگی مستقر در نوش آباد خاکبرداری و مرمت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اعلام این خبر افزود: مرمت حوضخانه جنب مسجد موسی بن جعفر نوش آباد که حدود  ده سال پیش با خاک پر شده بود با پیگیری پایگاه میراث فرهنگی مستقر در نوش آباد و کمک مالی شهرداری جمعا به مبلغ حدود  250 میلیون ریال خاکبرداری شد.

«فریدون اله یاری» افزود: این در حالی است که از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در سال 1395 و 1394 و برنامه ریزی این اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی مستقر در نوش آباد مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال برای مرمت و احیای حوضخانه مذکور در نظر گرفته شد.

 وی اظهار  کرد: با توجه به اهمیت تاریخی و ویژگیهای معماری حوضخانه  از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی کشوردر سال 94 و بر اساس طرح سایت موزه شهر زیرزمینی که توسط مشاور این سازمان تهیه و به تصویب رسیده است مبلغ 700 میلیون ریال برای مرمت حوضخانه در نظر گرفته شد که با طی شدن مراحل اداری یکی از استاد کاران مطرح شهرستان(علی اکبر توسلی) انتخاب ومرمت آن را بر عهده گرفت.

حوضخانه مسجد موسی بن جعفر(ع)در طراحی سایت موزه شهر زیرزمینی که از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور تهیه و به تصویب رسیده، به عنوان محل معرفی و آموزش شهر زیرزمینی نوش آباد در نظر گرفته شده است . پرونده ثبتی این اثر ارزشمند ملی در حال تهیه برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز