حضور پلیس میراث فرهنگی در ۳۲ هزار اماکن تاریخی ثبت شده کشور

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۳:۳۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۱۵۴۴
حضور پلیس میراث فرهنگی در ۳۲ هزار اماکن تاریخی ثبت شده کشور
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: هم‌اکنون حدود 32هزار اماکن تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد که یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در این اماکن حضور فیزیکی کامل درند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار امیر رحمت‌اللهی  در دومین گارگاه ‌آموزشی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کارکنانی از 90سایت اماکن تاریخی ثبت جهانی کشور در این کارگاه حضور یافته اند گفت: آموزش کارکنان در یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که در این یگان کارکنان با مسائل فرهنگی و اجتماعی متعددی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون حدود 32هزار اماکن تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد که یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در اماکن مهم تاریخی که دارای رده حفاظتی هستند، حضور فیزیکی کامل داشته و در باقی آثار نیز به صورت گشتی به مراقبت می پردازند.

سردار رحمت‌اللهی افزود: یکی از اهداف اصلی دولت، توسعه صنعت گردشگری و توریسم است و کشور ما که از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری برخوردار می باشد می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی در این حوزه دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری تاثیر بسیاری بر توسعه فرهنگی و اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی و ورود ارز به کشوردارد، تاکید کرد: شرط اساسی توسعه پایدار در صنعت گردشگری امنیت است و حتی کوچکترین بزه‌دیدگی احساس امنیت را مختل می‌کند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مشترک نیروهای مسلح، اظهار کرد: بر پایه این مصوبه از جمله وظایف اساسی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی تامین امنیت اتباع خارجی در حوزه استحفاظی این یگان، انجام وظایف انتظامی در این حوزه و همکاری دوسویه با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها ست.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رحمت‌اللهی در پایان با اشاره به اینکه در این گارگاه آموزشی از مجرب‌ترین استادان دانشگاه علوم انتظامی امین و دیگر دانشگاه‌های درجه یک کشور در حوزه گردشگری بهره‌گیری شده است، شناخت صنعت گردشگری و قوانین مربوط به آن، روش ارائه خدمت به گردشگران و حقوق آنها و ... را از مهم‌ترین اهداف آموزشی این کارگاه برشمرد.

 

نظر شما