مشاور صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی:

اعطای تسهیلات ویژه به روستائیان فعال در بحث صنایع‌دستی

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۹:۵۷:۱۶
کد خبر: ۴۹۱۷۷۰
اعطای تسهیلات ویژه به روستائیان فعال در بحث صنایع‌دستی
مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای تسهیلات ویژه نیز به روستائیانی که در بحث صنایع دستی فعال شوند خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، ویدا توحدی شب گذشته (19 آذر) در بازدید از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور گفت: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی فرصتی برای معرفی تولیدات صنایع دستی استان‌ها است.

وی با اعلام رضایت از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بحث صنایع‌دستی علی رغم تصور بسیاری از کسانی که در خصوص صنایع دستی فکر یا صحبت می‌کنند، می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در رشد اقتصادی استان خراسان‌جنوبی داشته است.

توحدی عنوان کرد: با توجه به تعدد و پراکندگی روستاهای خراسان‌جنوبی می‌توان از صنایع دستی در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت روستائیان استفاده کرد.

مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وجود ۸۵ رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۴۰ رشته فعال است.

 وی عنوان کرد: مسئولان باید در زمینه رشد آموزش و افزایش هنرمندانی که بتوانند کالاهای خود را باکیفیت بالا در بازار عرضه کنند حممایت های لازم را داشته باشند.

توحدی با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی تمرکز هزینه کرد اعتبارات توجه به روستاها است، ادامه داد: پروژه ویژه برای توسعه صنایع‌دستی در روستاها پیش بینی شده است.

مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی در ۷۲ روستای کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ روستا در استان خراسان‌جنوبی خواهد بود.

توحدی از اعطای تسهیلات ویژه نیز به روستائیانی که در بحث صنایع دستی فعال شوند خبر داد و یادآورشد: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرایی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز