امروز رخ داد ؛

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۲۲۲۷
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان
صالحی امیری انتقال میراث شایسته ایرانی اسلامی به نسل آینده را از وظایف و رسالات اصلی اصحاب فرهنگ دانست و گفت: به مدد میراثی چون مهر و ایمان می توان آینده ای درخشان برای ایران اسلامی رقم زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان پیامی صادر کرد.

در متن پیام آمده است: تلاش برای سعادت و نیک بختی کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین مسئولیت های ما در قبال فرزندان این مرز و بوم است و زبان هنر از موثرترین و گویا ترین روش ها برای رشد آنان و ساختن آینده کشور عزیزمان محسوب می شود؛ به ویژه در روزگار حاضر که گسترش فناوری های ارتباطی، موجب تغییرات عمده ای در ارزش های حاکم بر جوامع شده و هویت های فرهنگی را با مخاطراتی مواجه نموده است.

انتقال میراث شایسته ایرانی اسلامی به نسل آینده از وظایف و رسالات اصلی اصحاب فرهنگ است و به مدد میراثی چون مهر و ایمان می توان آینده ای درخشان برای ایران اسلامی رقم زد.

بی تردید آنان که با بهره گرفتن از خلاقیت هنری ، خیال و رویا را برای کودکان و نوجوانان باورپذیر می کنند، کاری سترگ در بارورسازی ذهن و تفکر این نسل انجام می دهند که ارزش والا و نیکو دارد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "نمایش مهر بر صحنه کودکی" بر آن است تا در فضایی صمیمی و سرشار از مهر و دوستی ، صحنه هایی تاثیرگذار و شایسته در عرصه هنرهای نمایشی بیافریند؛ رویدادی که انتظار می رود شور و شعفی مثال زدنی در سالن های نمایش برپا کرده و فرزندان این سرزمین را به سوی هویت و اصالت خویش فراخواند.

این پیام می افزاید: هنر مردمی تئاتر وبخش های متنوع آن، به این جشنواره جایگاهی ویژه درمیان موارد مشابه بین المللی بخشیده است تا پس از پشت سر گذاشتن بیست و دو دوره ، به عنوان اتفاقی تاثیرگذار در تقویم رویدادهای مهم هنری جهان، جایگاهی درخور بیاید.

امیدوارم با تلاش هنرمندان تئاتر ، جشن با شکوهی برای کودکان و نوجوانان این سرزمین برپا شود و تالارهای نمایش شاهد گرمایی شورآفرین از رهگذر برگزاری این جشنواره باشند.

 

نظر شما