معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مطرح کرد

تکذیب شایعه سرطان‌زایی محصولات گلخانه‌ایی در کشور

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۴:۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۳۶۸
تکذیب شایعه سرطان‌زایی محصولات گلخانه‌ایی در کشور
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: برخی گفته‌ها درباره خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای، که 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم هستند و مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور 2 برابر کرده است، صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سمیره صباح، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با رد برخی تشویش ها  که درباره خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای مطرح می شود که 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم هستند و  مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور 2 برابر کرده است گفت: در کشت گلخانه‌ای برای حفظ محصول و مبارزه با آفات از سموم مختلف استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این محصولات تحت کنترل و نظارت بوده و اخیرا از سموم با دوره ماندگاری کوتاه کمک می گیرند که مشکلی در بهداشت عمومی ندارد.

این مقام مسئول گفت: برای رفع شبهات این چنینی در برنامه سال جاری سازمان غذا و دارو، کنترل محصول گلخانه ای و رسمی را قراردادیم.

وی در ادامه افزود: نتایج سال گذشته مشکل خاصی را در ارتباط با باقیمانده سموم نشان نمی داد.

صباح بیان کرد: سازمان غذا و دارو در ارتباط با شناسایی باقیمانده سموم در انواع و اقسام مواد غذایی فرایند شده، توانمندی خویش را افزایش داده و با استفاده از تجهیزات پیشرفته نسبت به گذشته می تواند تعداد سموم بیشتری را بررسی کند.

وی گفت: مسئولین فنی و معاونت های غذا و دارو، قبل از ورود  محصول به سطح عرضه، کنترل و نظارت دقیق در سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی تا رسیدن به سبد غذایی مردم را انجام می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز