وزیر بهداشت در مسجد مکی:

استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی در سیستان و بلوچستان است

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۵:۰۲:۵۹
کد خبر: ۴۹۳۴۱۰
استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی در سیستان و بلوچستان است
وزیر بهداشت گفت: استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان است گفت: علمایی که خلاف وحدت عمل کنند در مسیر پیامبر(ص) نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید حسن قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب به مناسبت آغاز هفته وحدت در جمع مردم شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت:  هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و واگر عالمی خلاف وحدت عمل کند در مسیر رسول الله نیست.

این مسئول ادامه داد: باید یادی کنیم از جوان ترین شهید دفاع مقدس که از این استان بود. شهید سبیل اخلاقی که 11 سال سن داشت و اهل سنت بود و خود این نمونه ای بارز است و ما باید افتخار کنیم.

وی افزود: بریده باد دست هایی که نمی خواهند این وحدت و آرامش را ببینند.

هاشمی ادامه داد: یکی از ظلم هایی که در حق این مردم شده است همین همین نگاه آلوده به استان است که حتی در خود ایران هم وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: فروش نفت ما در بعد از برجام از 900  هزار بشکه در روز به دو میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسیده است که تا پایان دولت به 3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و بعد از 10 سالبه شرایط قبل از تحریم خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بیمارستان سوختگی زاهدان مدرن ترین بیمارستان سوختگی در کشور است، گفت: با مرکز رادیو تراپی که امشب افتتاح شد، دیگر نیاز نیست برای درمان سرطان به استان های یزد و کرمان و تهران سفر کنید.

وزیر بهداشت در پایان گفت: ظرف دوماه آینده بیمارستانی در میرجاوه افتتاح خواهد شد که مجهزترین بیمارستان دولتی کشور خواهد بود.

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت نیزگفت: امروز مسلمانان در وضعیت بسیارنامناسبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه وحدت یک واجب لازم و ضرورت برای جهان اسلام است گفت: برای ما شیعه و سنی تفاوتی ندارد و همه یکسان هستند، چرا وقتی منافع دینی و مادی مسلمانان شیعه و سنی با هم مشترک است ، نباید متحد و در کنار هم باشند؟

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: دشمنان این نظام در این هدف خود که بتوانند از طریق این استان نا امنی ایجاد کنند ناکام مانده اند.

وی افزود: الحمدالله در این استان وضعیت بسیار مناسبی حاکم است و شرایط استان ما شرایطی است که به دنبال توسعه است و از لحاظ نا امنی هیچ مشکلی وجود ندارد.

در ادامه این مراسم استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرکس در صدد جدایی و تفرقه است، از راه نبی خدا خروج کرده است.

وی ادامه داد: شعور و عقل گرایی اهل سنت و بصیرت و آگاهی توام با مشی نبی مکرم اسلام بزرگ ترین ظرفیت ملی است و  و از این ظرفیت ملی باید استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اسلام نسخه نجات انسان هاست گفت: در اسلام تبعیض و بی عدالتی جایی ندارد.

امسال هفته وحدت را طوفانی آغاز کردیم و دکتر هاشمی چهار روز از نقش ملی خود کنار زدند و چهار روز است که در حوزه سیستان و بلوچستان هستند و ایشان فرمودند همین برای من کافی است که عدالت در بخش بهداشت و درمان را در سیستان وبلوچستان به شاخص ملی برسانم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز