معاون وزیر آموزش و پرورش:

هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی شفاف نیست

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۶:۱۷
کد خبر: ۴۹۳۸۷۲
هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی شفاف نیست
معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت ۴۰۰ مدرسه هیات امنایی در کشور خبر داد و تاکید کرد: مدارس غیرانتفاعی باید به‌طور شفاف هزینه‌های خود را به مردم و اولیا اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «مرضیه گرد» در حاشیه همایش مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی در جمع خبرنگاران درباره‌ قیمت‌های مصوب مدارس غیرانتفاعی و برخی نارضایتی‌ها در خصوص نامتعارف بودن هزینه‌های دریافتی در این مدارس، اظهار کرد: خوشبختانه در 3سال گذشته نظارت بیشتری برای قانونمندسازی و اخذ شهریه‌ها صورت گرفته است و الگوی شهریه این حق را به موسس داده که بنا به فضا و امکاناتی که در اختیار دانش‌آموز می‌گذارد و حقوق و مزایایی که به معلمان‌اش می‌دهد، مبلغی را به عنوان شهریه مدرسه اعلام کند که مورد تصویب شورای نظارت استان مربوطه قرار می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل آنکه امکان فراهم کردن فضای گرانقیمت برای این دسته مدارس وجود ندارد و از طرفی اجاره‌بهای منازل مسکونی که تبدیل به مدرسه شده، بسیار بالا و گزاف است این مشکل را برای معلمان و موسسات ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در هر حال امکاناتی که یک مدرسه ارایه می‌دهد ممکن است با امکاناتی که مدرسه‌ای دیگر در همان محل ارایه می‌کند، متفاوت باشند و این اختلاف قیمت و هزینه به همین دلیل است لذا معتقدیم و تاکید داریم که باید خرج مدارس و هزینه‌های آن به‌طور روشن و شفاف به اولیا و مردم اعلام شود تا آگاهانه نسبت به انتخاب مدرسه اقدام کنند.

گرد درباره برخورد با آن دسته مدارس غیرانتفاعی که شهریه‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: در هر استانی متفاوت بوده است و از تذکر تا جریمه و برخورد با مدیریت را داشته‌ایم.

رییس مدارس غیردولتی با بیان این‌که نظارت بین سال تحصیلی و فرآیند تحصیلی در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بوده است، گفت: این امر سبب شد تا نتوانیم ارزیابی صحیحی داشته باشیم از این‌که شهریه اخذ شده با فعالیت‌های وعده داده شده به اولیا هماهنگی دارد یا نه که خوشبختانه امسال با اجرای طرح نظارت جامع این کار آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه موضوع شهریه‌ها بررسی و در همه استان‌ها با همکاری معاونان آموزشی و پرورشی امکان بازبینی و بازخوانی فعالیت‌ها در سال تحصیلی و بررسی فرآیندها فراهم شده‌است.

وی در پایان از اولیا و موسسان خواست تا پرورش نسل آینده را مدنظر قرار بدهند و تنها به فکر پرداختن به حافظه دانش‌آموزان خود نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز