ستاری در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ:

۲۷۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور فعالیت دارند

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۱:۵۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۴۱۶۶
ستاری با بیان اینکه " ۲۷۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور فعالیت دارند" گفت: هم اکنون فروش سالیانه شرکت های دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ با اشاره به توسعه علم و فناوری ایران و جایگزینی اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد نفتی گفت: بر اساس گزارش سازمان آنکتاد  وضعیت توسعه علم و فناوری ایران در سه دهه از سال ۱۹۹۰ در حوزه فناوری ایران در سه بخش توسعه علمی، توسعه پژوهشی و توسعه نوآوری رشد داشته است. که  با سرمایه گذاری ۶.۶ میلیارد دلار در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر جهت گیری مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به سمت ایجاد فضای کسب و کارهای نوین گفت: هم اکنون فروش سالیانه شرکت های دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به شرکت های استارت آپ در کشور گفت: موفقیت این شرکت ها به سرعت در حال شکل گیری است به نحوی که برخی از این شرکت ها بالای ۳  تا ۵ هزار میلیارد تومان درآمد دارند.

ستاری با درخصوص مزایای حمایت از قانون شرکت های دانش بنیان برای ارتقا فضای کسب و کار در کشور گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ خدمت در این قانون  به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود که این خدمات از معافیت گمرکی تا تسهیلات سربازی و صادرات گسترده است. ما امیدواریم با این خدمات بتوانیم محیط کسب و کار را برای این بخش تسهیل کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شاهد فعالیت هزاران استارت آپ در این محیط هستیم گفت: امیدواریم تا پایان امسال تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از سه هزار شرکت برسد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز