وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش سرآمد فعالیت‌های قرآنی کشور به حساب می‌آید

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۲:۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۹۴۱۹۶
فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش سرآمد فعالیت‌های قرآنی کشور به حساب می‌آید
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی: فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش سرآمد فعالیت‌های قرآنی کشور به حساب می‌آید، از این منظر «هفته‌ گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس» فرصتی است برای آنکه تمام توان خود را مصروف اعتلای نماز و فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

قرآن شفاعت کننده اى است که شفاعتش پذیرفته می شود و گوینده ‏اى است که گفتارش تصدیق می شود و کسى که قرآن در قیامت او را شفاعت کند آن شفاعت در حق او پذیرفته است. (نهج‌البلاغه، خطبه‌ 176)

قرآن، محور اتحاد مسلمانان و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و خاستگاه انقلاب اسلامی است و نماز، مظهر بندگی در پیشگاه پروردگار عالمیان و پرچم مسلمانی است.

زمینه های دست یابی به حیات طیبه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) اینگونه منعکس شده است: «عزیزان! با قرآن اُنس بگیرید، از آن بیاموزید و در آن بیندیشید» و این فرموده، به حول و قوه الهی با تلاش دست‌اندرکاران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، به یک باور قلبی تبدیل‌شده است.

امروز فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش سرآمد فعالیت‌های قرآنی کشور به حساب می‌آید، از این منظر «هفته‌ گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس» فرصتی است برای آنکه تمام توان خود را مصروف اعتلای نماز و فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نماییم.

اینجانب فرارسیدن «هفته‌ گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس» را به معلمان و دانش‌آموزان عزیز، حاملان قرآن کریم، عاشقان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و اقامه کنندگان نماز تبریک عرض می نمایم و از همکاران عزیزم در سراسر کشور، انتظار دارم به فعالیت‌های اثرگذار این سه منشور نورانی، نگاهی ویژه داشته باشند و تلاش نمایند در راه این هدف والا، فعالیت‌های طراحی‌شده و ابتکاری را با نیت خالص و عزم آهنین، به سرانجام رسانند.

 از پیشگاه خداوند متعال درخواست دارم توفیق عنایت فرماید تا با بهره‌گیری از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، با تدبیر، خلوص و همت و به‌کارگیری روش های جذاب در جهت نهادینه نمودن این سه منشور نورانی بیش از پیش مؤثر باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز