وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان فارس تاکید کرد :

آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۸۵۱
آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای ، اظهارکرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که نیروی انسانی برای جامعه تربیت می کند

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نشستی صمیمی با فرهنگیان استان اظهارکرد: رفع مشکلات آموزش و پرورش نیاز به راه حل های خاص دارد که با دلگرمی و فعالیت و تلاش فرهنگیان امکان دستیابی به راه حل های مناسب فراهم می شود.

 

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: باید در آموزش و پرورش ابتدا به مغز افزار پرداخت و به دنبال آن سخت افزار و نرم افزار نیز به دست می آید.

 

وی تاکید کرد: باید شان و مقام معلمین حفظ شود و این مهم تنها به حقوق و معیشت این قشر تلاشگر برنمی گردد و بخش مهمی از آن با فعالیت  بیشتر خود فرهنگیان حاصل می شود.

 

وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای، اظهارکرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که نیروی انسانی برای جامعه تربیت می کند .

 

دانش آشتیانی تحقق عملی این شعار را  منوط به ایجاد این نگاه دانست و افزود: آموزش و پرورش مبدا و عامل اصلی توسعه می باشد، در این صورت همه به دنبال رفع مشکل آموزش و پرورش خواهند بود .

 

وی گفت: در شرایط کنونی برای هر دانش آموزی بیش از 2 میلیون تومان بودجه تعیین و هزینه می شود، به صورتی که در قبال 13 و نیم میلیون دانش آموز، در سال 95 نزدیک به 28 هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق فرهنگیان هزینه می شود.

 

دکتر دانش آشتیانی افزود: در کنار این هزینه های دولتی، نزدیک به دو برابر آن را نیز مردم برای فرزندان خود در قالب کتب آموزشی، کلاس های کمک آموزشی و ...   هزینه می کنند .

 

وی خاطرنشان کرد: وجود مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور با وجود هزینه کرد این مبالغ سنگین، نشان از وجود اشکال ساختاری در آموزش و پرورش است که نپرداختن به آن، با صرف  بودجه بیشتر نیز  قابل حل نیست.

 

وزیرآموزش و پرورش گفت: در ساختار آموزش و پرورش نیاز به تغییر وجود دارد که مهمترین آن رکن قرار دادن مدرسه و پرهیز از تمرکز گرایی است.

 

وی افزود: ایجاد خلاقیت و مهارت آموزی به دانش آموزان نیازمند معلم خلاق است و برای ایجاد خلاقیت در معلمان، باید آزادی عمل بیشتر به آنها داده شود تا معلم بتواند در فرایند آموزشی ابتکار به خرج دهد .

 

دکتر آشتیانی با بیان اینکه " پتانسیل و ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش در حل مشکلات آموزش و پرورش موثر است" افزود: لازمه این مهم استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش ارزش افزوده در آموزش و پرورش است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز