وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با برنا:

تدوین و اجرای حقوق شهروندی سبب کاهش مشکلات اجتماعی می شود

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۴۲۷
تدوین و اجرای حقوق شهروندی سبب کاهش مشکلات اجتماعی می شود
مشکلات اشتغال زنان مواردی چون پایین بودن حقوق در مقایسه با نوع کار و ناعادلانه بودن توزیع پاداش‌ها و مزایا، جلوگیری از دخالت زنان در تصمیم‌گیری‌ها، سخت‌گیری مقررات اداری در مورد زنان، عدم احساس مسؤولیت در قبال مشکلات خاص زنان، را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اشتغال و چگونگی تقسیم‌کار، یکی از شاخص‌های مهم توسعه است که نه تنها در طبقات اجتماعی، بلکه از نظر جنسیتی، یعنی تقسیم‌کار بین زنان و مردان در تمام جوامع تحت‌تأثیر ارزش‌ها و مدل‌های رفتاری هر فرهنگ قرار دارد.نقشی که هر فرهنگ برای جنس زن و مرد در جامعه تعیین می‌کند، به دلیل تأثیر اجتماعی، خود‌باوری او را در اجرای نقش تقویت می‌کند.

شهناز سجادی وکیل پایه یک دادگستری درباره وضعیت اشتغال زنان  و بازار کار برای  آنان  به خبرنگار اجتماعی  برنا گفت : درباره  اشتغال برای زنان رویکرد جنسیتی نسبت به آنان وجود دارد .چرا که کارفرما با توجه به اینکه زنان برای زایمان و یلا پس از ازدواج دچار مشکلات کاری میشوند یا پرداخت بیمه در این زمان ها برای آنان وجود دارد اما در محل کار حضور ندارند  تمایل به استخدام نیروی مرد دارد و به همین سبب  زنان برای کار و  اشتغال در جامعه  دچار مشکل می شوند. او افزود : وضعیت اشتغال زنان با مشکلاتی مواجه است اما باید در نظر داشت زنان از لحاظ توانمندی،دانش ، تعهد به کار نسبت به مردان کمتر نیستند.

 این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه "متاسفانه در جامعه ی ما فرهنگ مرد سالاری وجود دارد ." گفت : برای زنان از لحاظ فیزیولوژی که نگاه می کنیم باردار می شوند و یک توزیع زمانی مرخصی وجود دارد و در این قوانین فرجه زمانی در کار، کار فرما نیروی خود را از دست می دهند و آنها برای گرفتن نیرو مردان را ترجیح می دهند.

او با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زنان بی سرپناه در تهران وجود دارند که  نیازمند کار و خانه هستند گفت : این موضوع نیاز به قوانین و رسیدگی دارد که از طرف دولت باید اجرا بشود چه برای مرد چه زن باید این قوانین وجود داشته باشد. برای جمع آوری و سامان دهی  افراد کارن خواب یا بی سرپناه باید قوانینی وجود داشته باشند و یک خط قرمزی باشد که مردم ما از این وضعیت خارج بشوند .

 سجادی ادامه داد : چند سالی  است  که روی دیگرسکه در جامعه نشان داده شده که چه آسیب های اجتماعی وجود دارد و جامعه و مردم با  آنها روبرو شده اند. سالهایی بود  که مسوولان  این مشکلات را نمی دیدند ولی حالا که چندوقت کوتاهی دیده شده اند باید یک فکری بکنند و از این وضعیت جلوگیری بکنند البته قطعا دولت برنامه هایی دارد و با توجه به مشکلات موجود اولویت بندیکرده است که امیدواریم  به زودی شاهد ساماندهی آسیب های اجتماعی هم باشیم . چرا که این افراد آنها انسان هایی هستند مانند ما و حقوق شهروندی یکسانی نسبت به بقیه انسان های دارند که سوی مردم و جامعه طَرد شده اند.

او با اشاره به تدوین و اجرای حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری گفت : رسیدگی به  افرادی که دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی  مانند مسکن  هستند علاوه بر اینکه از سوی دولت صورت می پذیرد باید از سوی مردم هم  اقداماتی باشد و از طرف خیریه ها کمک بشود. تدوین و اجرای حقوق شهروندی سبب کاهش مشکلات اجتماعی می شود. این موضوع نیاز به قانون و بوجه دارد که باید از بوجه های کلان های دیگر جامعه کم کنند و بودجه کافی در اختیار سازمانی مانند سازمان بهزیستی قرار بدهند تا به این افراد کمک بکنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز