رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری اخاذ میلیونی باتهدید به انتشار عکس در فضای مجازی

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۰۹:۵۷:۵۳
کد خبر: ۴۹۶۴۰۴
دستگیری اخاذ میلیونی باتهدید به انتشار عکس در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهم اخاذی میلیونی که با ا‌ستفاده از اعتماد شاکیه و به دست آوردن عکس‌های خانوادگی او، تهدید به انتشار عکس‌ها در فضای مجازی نموده بود، خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: با وصول شکایتی مبنی بر تهدید به انتشار عکس و اخاذی به پلیس، شاکیه بیان کرد با شخصی در فضای مجازی آشنا شدم در این مدت طی اعتماد سازی دو طرفه و صحبت در اتاق گفتگو چندین تصویر خصوصی از خودم برای ایشان ارسال نمودم. بعد از مدتی این فرد با تهدید انتشار عکس‌های دریافتی در فضای مجازی، از بنده درخواست مالی و اخاذی نمود و تاکنون مبلغ نه میلیون تومان برای این فرد پول واریز کردم اما وی مجددا از بنده تقاضای پول می‌نماید.

‌رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: پرونده تحت نظارت مقام محترم قضایی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و تیمی از مهندسین پلیس موضوع را رسیدگی و در نهایت متهم در استان دیگری شناسایی گردید، با توجه به حساسیت موضوع در پرونده، متهم در محل سکونت شناسایی و با پرونده متشکله و ادله موجود تحویل مرجع محترم قضایی گردید.

این مقام انتظامی در ادامه به شهروندان گرامی متذکر گردید سه عامل: اعتماد، طمع و ساده لوحی باعث ایجاد مشکل و گرفتارشدن کاربران و شهروندان گرامی در دام افراد شیاد ومجرمین سایبری می‌شود. لذا با ارتقاء سطح آگاهی و استفاده صحیح از این فضا، از ارسال تصاویر خانوادگی و عکس‌های شخصی خود به افراد ناشناس و دوستان اینترنتی بپرهیزید.

سرهنگ کاکوان با بیان اینکه اعتماد بی‌جا به افراد غریبه و کسانی که خود را دوست و هم دم شما در فضای مجازی می‌نامند باعث دردسر و مشکل می‌گردد، افزود: فریب صحبت‌های دروغین و فریبنده دوستان اینترنتی در اتاق گفتگوها را نخورید.

وی محدود سازی دوستای‌های اینترنتی را یک اصل خواند و ادامه داد: هویت و جنسیت بسیاری از افراد که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته و به دنبال دوستی با دیگر کاربران هستند، واقعی نیست.

سرهنگ کاکوان در پایان با اشاره به اعلام گزارشات مردمی از طریق سایت پلیس فتا گفت: در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ثبت گزارشات مردمیف شهروندان می‌توانند آن را اعلام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز