ادامه نشست های هم اندیشی مسولان و جوانان

گزارش عملکرد مسئولان به جوانان ارایه می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۱:۴۳:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۴۴۴
گزارش عملکرد مسئولان به جوانان ارایه می‌شود
به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان نشست های ماهانه هم اندیشی مسئولان و جوانان تا فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا، معاون وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با برنا به شرح برنامه های وزرات و ورزش و جوانان برای ادامه نشست های هم اندیشی میان مسئولان و جوانان پرداخت و گفت: قرار است نشست های هم اندیشی به صورت ماهانه برگزار شود، اما برنامه ماه های آینده مانند نشست آذرماه کلی نخواهند بود. برنامه به این شکل است که در نشست دی ماه وزرا و مسئولان گزارشی از عملکرد خود در حوزه جوانان را به آنان ارایه می دهند و سپس در پنل های تخصصی سوالات جوانان را پاسخ میدهند. پس از آن در نشست بهمن مسئولان سمن ها با وزرا گفتگو خواهند داشت. این برنامه ها تا فروردین دنبال خواهد شد.

«محمدرضا رستمی» برگزاری چنین نشست‌هایی را راه مناسبی برای ساماندهی آنان معرفی کرد و گفت: برای چندمین سال است که سازمان‌های بین‌المللی در نشست‌ها نماینده جوانان را درخواست می‌کنند اما به دلیل نبود سازوکار مناسب برای ساماندهی و یافتن این جوانان ایران نماینده خود را معرفی نمی‌کند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان استفاده از جوانان در حل مشکلات کشور را نیازمند توسعه نهادهای مربوط به جوانان دانست و گفت: حل مشکلات به دست جوانان بسته به توسعه نهادهای جوانان مانند سمن‌ها است.

رستمی  برگزاری نشست‌های همفکری تخصصی‌تر برای حل دیگر معضلات کشور با حضور جوانان را منوط به توسعه نهادهای جوانان مانند سمن دانست و برای پیگیری جدی‌تر مسایل کشور از طریق جوانان نیازمند سازوکارهای مناسب‌تری هستیم تا بتوانیم از جوانان برای حل مشکلات کشور درخواست طرح کنیم. با توسعه این نهاد ما می‌توانیم با مطرح کردن مشکلات کشور در موضوعات مختلف از جوانان درخواست طرح بدهیم

وی افزود: وزارت ورزش جوانان بسیار جدی پیگیر طرح‌ریزی سازوکار مناسب و توانمندسازی جوانان است تا قابلیت پرداختن به چنین موضوعاتی را داشته باشیم.

رستمی درباره سلیقه گرایی در به‌کارگیری جوانان در سمت‌های گونان تصریح کرد: مشکل اینجاست که نظام سازمان‌یافته‌ای برای پیدا کردن افراد شایسته وجود ندارد و معمولاً از چند طریق جوانان خود را به مسئولان و نهادها معرفی می‌کنند که یا از طریق مشارکت در احزاب و انجمن‌های مختلف یا عضویت در شبکه‌های حرفه‌ای خواهد بود.

او در پایان گفت: متأسفانه راه سوم که بیشتر در کشور رواج دارد و جلوی پیشرفت بسیاری از جوانان را گرفته، ارتباطات شخصی است. بسیاری با آشنایی‌هایی که با اشخاص دارند به گروه‌ها و مدیران معرفی می‌شوند و مانع دستیابی دیگران به این پست‌ها می‌شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز