ربیعی:

حقوق و دستمزد کارگران از تورم بالاتر می رود

۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۰۸:۴۹:۲۱
کد خبر: ۴۹۷۰۳۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق در شورای عالی کار و دولت تصمیم گیری می شود و به تنهایی نمی توانم راجع به آن اظهار نظر کنم اما کارگران بدانند که سال آینده افزایش حقوق و دستمزد از تورم پیشی خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی ربیعی پنجشنبه شب پس از برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: افزایش حقوق کارگران سال آینده و در جلسه ای با حضور نمایندگان کارفرما، کارگران و دولت انجام می شود لذا هنوز نمی توان راجع به آن اظهار نظر دقیق ارائه داد. وی در عین حال نسبت به افزایش حقوق کارگران بیش از نرخ تورم ابراز اطمینان کرد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در افتتاحیه سامانه اجرایی خدمات مامایی گلستان گفت که این وزارتخانه درصدد مبارزه با فقر درمان، فقر اقتصادی و فقر مسکن در کشور است.

ربیعی به وجود 8 هزار ماما در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: باروری سالم همراه آرامش و اعتماد به نفس مادران و جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در مراکز ارائه خدمات مامایی باید دنبال شود و وزارت رفاه نیز با رصد کامل از آن حمایت و پشتیبانی می کند.

وی همچنین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت به اندازه 30 سال تخت بیمارستانی جدید در کشور ایجاد شد ضمن اینکه رشد تعرفه پزشکی برای کاهش زیرمیزی و افزایش داروهای زیر پوشش برای ارائه خدمات بهتر به مردم از دیگر دستاوردهای حاصله دولت تدبیر و امید است.

ربیعی افزود: بیمه‌ ها نقش بزرگی در طرح تحول سلامت داشتند و هزینه مردم را کاهش دادند چراکه قبل از آن مردم باید 60 تا 80 درصد هزینه های درمان را می‌ پرداختند اما این رقم اکنون به 8 تا 10 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: پوشش 100 درصدی بیماران سخت علاج، تعویض مفصل افراد کهنسال، بیمه کردن بیش از 10 میلیون انسان کم درآمد و واریز 80 هزار میلیارد ریال طلب بیمه سلامت از جمله دیگر فعالیت ‌ها در بخش سلامت بوده است.

ربیعی از استخدام بیش از 500 ماما در آزمون سازمان تامین اجتماعی که بهمن ماه امسال برگزار می شود خبر داد و گفت: این مجوز به منظور تکمیل کادر درمانی صادر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی ماماها برای گسترش فعالیت این قشر به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان راه‌ اندازی شده تا پس از بررسی نتایج و در صورت مثبت بودن آن در کشور فراگیر شود.

ربیعی یادآور شد: ماماهای دارای مطب از طریق این سامانه می‌ توانند انواع آزمایش‌ ها مانند ایدز، هپاتیت و سونوگرافی را کنترل کرده و زمینه سلامت هر چه بیشتر مادران و کودکان را فراهم آورند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر معین در بحث اقتصاد مقاومتی استان گلستان و بررسی روند آن به گرگان سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز