فاطمه راکعی در گفت و گو با برنا:

زن و مرد به لحاظ اجتماعی و انسانی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند

۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۱۰:۳۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۷۰۷۲
زن و مرد به لحاظ اجتماعی و انسانی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند
دبیر کل جمعیت زنان نو اندیش می گوید: جمعیت جزیره ایی که حول محور زنان بچرخد باید ریشه ایی باشد و مردانی که در این زمینه تمام قوانین و مقرارت را وضع کردند هم همین تفکر را دنبال می کنند خوشبختانه در حال حاضر معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که مربوط به زنان می شود در سطح جامعه کار می کنند و در قالب لوایح پیش نهادی خوبی به مجلس فرستاده اند و می فرستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نخستین کنکره هم اندیشی این تشکل سیاسی و اجتماعی که برای بالا بردن شان سیاسی و اجتماعی زن و مشارکت این طیف در جامعه تلاش می کند چند روزی هست برگزار شده است.  فاطمه راکعی دبیر کل  جمعیت زنان نو اندیش  با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما تلاش برای ارتقاء جایگاه مدیریتی زنان وفرهنگ سازی عمومی برای شناخت بهتر شخصیت زنان است، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: باورمندانه باید به بحث عدالت جنسیتی توجه کنیم،چراکه زن و مرد به لحاظ اجتماعی و انسانی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

دبیرکل  جمعیت زنان نو اندیش ادامه داد : خداروشکر می کنم تلاش ده ساله این جمعیت بی صدا به نخستین کنگره جمعیت زنان نواندیش  با حضور گسترده دبیران کل، شورای شهر، آگاهان سیاسی تبدل شد و ثمره بخش بود.

راکعی افزود: جمعیت جزیره ایی که حول محور زنان بچرخد باید ریشه ایی باشد و مردانی که در این زمینه تمام قوانین و مقرارت را وضع کردند هم همین تفکر را دنبال می کنند خوشبختانه در حال حاضر  معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که مربوط به زنان می شود در سطح جامعه کار می کنند و در قالب لوایح پیش نهادی خوبی به مجلس فرستاده اند و می فرستند.

او در خصوص کنگره جمعیت زنان گفت: جمعیتی هستیم تشکیل شده از زنان فعال و فرهیخته کشور در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی لازم به ذکر است که حوزه ی علمی یک دهه رشته های دانشگاهی دارند و فرهنگ عمومی از فرهنگ رانندگی تا فرهنگ سیاسی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور 30شعبه را پوشش داده ایم و بقیه شعبه ها در حال تشکیل است گفت : در این دوره شاخه هایی در شهرستان ها را آماده فعالیت خواهیم کرد.

وی افزود: مهمترین بحث کنگره در رابطه با حفاظت از قوانین و حمایت از قوانین است که زنان به عنوان مادران دلسوز هرگونه رفتاری خلاف قانون که می بینند رصد کنند در این جمعیت هر شخصی نسبت  به وظیفه ایی که دارد  مسایل را پیگیری خواهد کرد امید داریم  بی قانون در کشور به پایان برسد موضوعی که  در دولت های نهم و دهم  به شدت شاهد آن بودیم ما پیشنهاد کردیم  رییس جمهوری  کمیته ای  از حقوقدانان کشور تشکیل بدهند و  حتما این موضوع را که تا کنون به بهترین نحو دنبال شده را بررسی بیشتری هم بکنند.

راکعی در ادامه افزود: مسئله مهمی که وجود دارد این است متولیان اولیه این کنگره زنان بودند و مردان بزرگی مانند مرحوم آقای آیینه وند تا بسیاری از مردان شاخصی که دغدغه به مسائل زنان داشتند عضو افتخاری ما بودند و تمام فعالان سیاسی شاخص کشور به خصوص مسئال زنان و حقوقدانان و روانشناسان به ما پیوسته اند که به اهداف و آرمان های قید شده در اساس نامه و اهداف و آرمان ملی کشترکی که داریم برسیم.

 

نظر شما