گزارش برنا از کلاف درهم ترافیک تهران؛

ترافیک تهران سیاسی است؟

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۸:۳۹:۰۹
کد خبر: ۴۹۷۶۸۴
ترافیک تهران سیاسی است؟
یکی اعضای شورای شهر درمورد وضعیت ترافیک تهران گفت: قبول کنید که در یک ماهه اخیر ترافیک تهران اصلا عادی نبوده است و به نوعی می‌توان گفت این ترافیک مصنوعی بوده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا، چند سالی است که با سرد شدن هوا حجم ترافیک درون شهری تهران افزایش می یابد. برای حل این مشکل راهکار های مختلفی هم پیشنهاد می دهند. از تغییر ساعت طرح ترافیک تا یک طرفه کردن برخی خیابان ها، امسال اما آلودگی هوا و قفل شدن خیابان های تهران پای سازمان بازرسی کشور را هم به این مسئله باز کرد .

ماجرا از کجا شروع می شود؟

آذرماه امسال با قفل شدن اتوبان های تهران که برخی علت آن را هجوم مردم برای بازدید از نمایشگاه بین المللی عنوان کردند اعتراضات گسترده ای را از سوی مردم به دنبال داشت و همین نکته زمینه ای شد تا شورای شهر مسئله ترافیک تهران را اولویت خود قرار دهد.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود. صحبت های برخی از نمایندگان و ادامه ترافیک در تهران تئوری جدیدی را به نظریات مربوط به ترافیک تهران اضافه کرد " ترافیک سیاسی  "

  اولین اظهار نظرات مربوط به رئیس شورای شهر است که برگزاری نمایشگاه های متعدد را مهمترین علت راه بندان های تهران می داند.

 چمران در جلسه شورای شهر آذرماه گفت "بر اساس توافقی که با شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان نمایشگاه منعقد شده برگزاری نمایشگاه های پر ازدحام و هم زمان خلاف مقررات است و عدم پایبندی به این توافق نامه به معنای نقض آشکار حقوق شهروندان است و در چنین شرایطی آقایان ۵ نمیاشگاه همزمان در این محل برگزار می کنند که تبعات و مشکلاتش تنها متوجه مردمی است که از محور های مجاور ترد می کنند."

نکته قابل توجه این است که که هزینه هنگفتی که برای ساخت نمایشگاه شهر آفتاب از سوی شهرداری تهران شده است و متولیان برگزاری نمایشگاه های مختلف تمایلی به برگزاری نمایشگاه در آن نشان نمی دهند و البته این نکته از چشم رسانه ها دور نماند.

در نهایت با همه جلسات و نیافتن راه حل  ابعاد دیگری به آن اضافه شد. در جلسه سی ام آذر ماه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گزارشی از وضعیت ترافیکی تهران به شورای شهر ارائه کرد.

Untitled


پس از آن نظرات اعضای شورای شهر باب جدیدی را در این مسئله گشودند دبیر با غیر طبیعی دانستن ترافیک آن را به موجودی مریض تشبیه کرد و گفت: طی سه هفته اخیر تهران کاملاَ مریض بوده و مشخص نیست چه اتفاقی در پایتخت افتاده که ترافیک به صورت غیر قابل انتظار افزایش یافته است. 

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ترافیک چند هفته تهران و غیرعادی  و مصنوعی خواند و گفت: مسئله نمایشگاه مهم است اما دلیل کافی برای ترافیک این روزهای پایتخت نیست، ترافیک یک ماهه اخیر عجیب بود، چراکه پیش از این نیز نمایشگاه شهر آفتاب، مهمانسرای الهیه و.. وجود داشتند اما ترافیک این چند هفته متفاوت بوده است. اگر بخواهیم این دلایل را قبول کنیم علاوه بر نمایشگاه باید همه پارکها، بیمارستان‌ها و حتی شورا و شهرداری نیز به خارج از تهران انتقال داده شوند

او همچنین اصطلاح ترافیک مصنوعی را برای ترافیک تهران معرفی کرد وگفت: قبول کنید که در یک ماهه اخیر ترافیک تهران اصلا عادی نبوده است و به نوعی می‌توان گفت این ترافیک مصنوعی بوده است.

پس از آن توییت حافظی دیگر عضو شورای شهر بود که دیدگاه های بسیاری را نسبت به وضعیت ترافیک تهران تغییر داد.

Untitled


در آخر پای هیات بازرسی به کلاف پیچیده ترافیک باز شد، روزشنبه چهارم دی ماه هیات بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در شرکت کنترل ترافیک تهران مستقر شد.

حالا با وارد شدن اصطلاح ترافیک سیاسی مردم تهران باید نگرانی های دیگری را علاوه تحمل آلودگی هوا و تلف شدن عمر خود در ترافیک های چند ساعته را داشته باشند و با این روند باید تا زمان انتخابات نگران اضافه شدن اصطلاح سیاسی به بسیاری از مشکلات روز مره زندگی خود را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز