رییس امور بین‌الملل سازمان حفاظت محیط زیست:

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار به میزبانی ایران برگزار می شود

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۸:۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۹۸۱۲۸
اجلاس بین‌المللی گرد و غبار به میزبانی ایران برگزار می شود
رییس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح 4قطعنامه بین‌المللی ایران در ارتباط با مقابله با گرد و غبار گفت: در 6ماهه اول سال 1396 یک اجلاس بین‌المللی در تهران با حضور 50 کشور جهان، به منظور تبیین و تدوین تصمیمات منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  رییس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اصل قطعنامه‌های سازمان ملل یک هم‌افزایی بین‌المللی را برای یک موضوع خاص رقم می‌زند، گفت: هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل به تصویب برسد، پشتیبانی و تکلیف عملکردی نسبت به مفاد آن را برای تمام 197 کشور عضو سازمان ملل متحد به همراه دارد یعنی یک اجماع جهانی اتفاق می‌افتد. بنابراین این ارزش اولیه هر یک از قطعنامه‌هاست.

 «مجید شفیع‌پور» در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه قطعنامه مربوط به گرد و غبار در صحن علنی مجمع برای تصویب مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در 6 ماهه اول سال 1396 یک اجلاس بین‌المللی در تهران برگزار خواهد شد که حداقل 50 کشور جهان که مبتلا به معضل گرد و غبار هستند و مجموعه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مثل دبیرخانه کنوانسیون‌ها و بانک‌های چند جانبه توسعه‌ای حضور به هم می‌رسانند و تصمیم‌های مربوط به اقدامات منطقه‌ای را تبیین و تدوین می‌کند تا در مجمع سال آینده بتوانند برای اجرا به تصویب برسانند. این ماهیت دومین قطعنامه ما در مجمع عمومی بود.

شفیع‌پور با اشاره به اینکه در اوایل خرداد امسال مقر بانکوک سازمان ملل و در مقر اسکاپ که مربوط به بخش اجتماعی و اقتصادی است قطعنامه‌ای برای گرد و غبار به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید، گفت: شاه کلید اصلی این قطعنامه ضرورت شکل‌گیری همکاری‌های منطقه‌ای است.

 

نظر شما