ارامنه نقش مهمی در تعالی فرهنگی ملت بزرگ ایران داشتند

هدف والای حضرت مسیح (ع) رسیدن انسان به کمال حقیقی بود

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۴:۴۹:۲۱
کد خبر: ۴۹۸۹۰۱
هدف والای حضرت مسیح (ع) رسیدن انسان به کمال حقیقی بود
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان سالروز تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی به اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران تبریک گفت.

به گزارش برنا از اصفهان، متن پیام تبریک فریدون اله یاری به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی بدین شرح است:

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران

جناب اسقف سیپان کچجیان

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای جنابعالی، با عنایت به همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی در کنار یکدیگر از گذشته های دور تا کنون در ایران که نشان از غنای فرهنگی مردمان این سرزمین کهن دارد، این نکته به ویژه حضور هموطنان ارمنی ، نقش مهمی در تعالی فرهنگی ملت بزرگ ایران در طول تاریخ ایفا کرده و این خود نشان از آموزه های والای الهی حضرت مسیح (ع) دارد .

اگر نگاهی به تولد و سپس ایام رسالت حضرت عیسی (ع) داشته باشیم، در می یابیم در ایامی که امپراطوران رم با تکیه بر الحاد ، تفکرات دینی مردمانش را بر پرستش خدایان متعدد قرار داده بودند، پیام آن حضرت نوید دهنده یگانگی خداوند بود. لذا بر این اساس، هدف والای حضرت مسیح (ع) رسیدن انسان به کمال حقیقی بوده است، همان نکته ای که مورد تاکید و تائید تمامی انبیاء الهی بوده و سپس توسط پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) استمرار بخشیده شد .

اینجانب به مناسبت فرارسیدن سال 2017 میلادی به جنابعالی و مدیریت محترم شورای خلیفه گری شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و تمامی هموطنان ارمنی تبریک و شادباش عرض می نمایم.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاشها و مساعدتهای جنابعالی و همکاران محترم در حفظ میراث گران سنگ فرهنگی این سرزمین امیدوارم با همت دو چندان و تشریک مساعی با یکدیگر، این تلاشهای فرهنگی همچنان استمرار یابد .

 

نظر شما