معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در فوریت قرار گیرد

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۳:۴۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۹۳۹۱
کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در فوریت قرار گیرد
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با ارسال درخواستی از استانداری خراسان رضوی و فرمانداران شهرستان های استان خواست تا برگزاری کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی استان را با قید فوریت در دستور کار جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «محمد رکنی» دبیر این کنگره گفت: نخستین کنگره استانی و چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی امسال همزمان با سراسر کشور در روزهای 29و30دی ماه در موزه بزرگ خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با تایید بر جایگاه ویژه کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران ادامه داد: این کنگره با تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) برگزار می شود و یکی از بهترین فرصت های موجود برای دانشجویان، پژوهشگران و محققان معماری و شهرسازی کشور به حساب می‌آید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این کنگره که سال ها قبل به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی و با تاکید بر ویژگی های معماری ایران در ارگ بم پایه گذاری شده است، امروز به عنوان یکی از رویدادهای ارزشمند فرهنگی و علمی کشور شناخته می شود و در هر دوره از برپایی رشد روز افزون حضور اساتید برجسته علوم معماری و شهرسازی، دانشجویان و محققان را در این رویداد بزرگ شاهدیم.

رکنی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار و با نگاهی متفاوت، چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی کشور به صورت جامع در تمامی استان های کشور برگزار می شود افزود: پشتیبان و حمایت‌ از برپایی هرچه بهتر این رویداد فرهنگی کشور مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی کشور است و امید می رود با مطرح شدن موضوع برگزاری کنگره در کارگروه گردشگری به هماهنگی های لازم در این راستا دست یابیم.

مدیر اولین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد: امسال درکنار طرح مباحث علمی و فرهنگی، فرصتی برای جریان سازی در حوزه حفاظت و ایجاد توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در کشور نیز فراهم خواهد ساخت.

 گفتنی است؛ کنگره‌های استانی برای نخستین بار با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی هر استان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز