سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران:

لحظاتی قبل طرح ارتقای ایمنی و آموزش در منازل آغاز شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۰:۰۷:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۱۶۰
لحظاتی قبل طرح ارتقای ایمنی و آموزش در منازل آغاز شد
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، لحظاتی قبل از برگزاری طرح ارتقای آگاهی‎های عمومی شهروندان در رابطه با گاز مونوکسید کربن خبر داد، این طرح از طریق آموزش اصول و نکات ایمنی به شهروندان و با هدف بالا بردن سطح ایمنی و آموزش آنها انجام ‌شده و هم اکنون در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، با اشاره به آغاز طرح ارتقای آگاهی‌های عمومی شهروندان که هم اکنون در منطقه 13 در حال اجرا است، گفت: به دلیل بالا بودن آمار حوادث از جمله‌ گاز گرفتگی که آمار این حادثه در فصل زمستان بسیار بالا است، سازمان آتش نشانی تهران به کمک شهرداری منطقه 13، اداره‌ گاز و عوامل انتظامی، برای بالا بردن آگاهی‌های لازم  شهروندان در راستای رعایت ایمنی وارد عمل شده است.

وی افزود: هدف از انجام این طرح که فعلا در مرحله‌ آزمایشی قرار دارد، بالا بردن سطح ایمنی و آموزش‌های لازم در این باره به شهروندان است.

ملکی با اشاره به چگونگی انجام این طرح بیان کرد: از آنجا که همواره  دغدغه‌ مامورین آتش نشانی نجات جان انسان‌ها و حفظ ایمنی آنها بوده است، این مامورین با مراجعه به منازل و از طریق انجام آموزش چهره به چهره و دادن بسته‌های آموزشی به شهروندان، نکات ایمنی را به هموطنان آموزش می‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه این طرح در محله‌هایی که بافت‌های قدیمی و فرسوده داشته و از تراکم بیشتری برخوردار هستند صورت می‌گیرد، گفت: مامورین ضمن دادن آموزش‌های لازم به شهروندان، اگر متوجه مشکل خاصی شوند، با مراجعه به منازل مشکل را برطرف کرده و هم‌چنین در صورت نیاز به برخی از شهروندان تجهیزات و وسایل گازسنج داده می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه این طرح فعلا در مرحله نمادین قرار داشته و قرار است در گام بعدی برای انجام این طرح به مناطق دیگر از جمله مناطق 7 و 8 برویم، گفت: همانطور که قبلا اشاره کردم این طرح برای مناطق و محلاتی‌است که نسبت به سایر مناطق از وضعیت ایمنی بدی برخوردار هستند اما ما برای تداوم و انجام این طرح نیاز به همکاری هموطنان داریم.

ملکی در پایان افزود: ما این طرح را برای آموزش شهروندان و بالا بردن سطح آگاهی آنها انجام می‌دهیم اما شهروندان باید بدانند که تنها به این طرح و کمک‌های حاصل از آن اتکا نکرده و همواره اصول ایمنی را رعایت و از آسیب و خط‌رهای احتمالی جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز