ابهری در گفت‌وگو با برنا:

فضای مجازی باید بومی‌سازی شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۲:۴۷:۵۳
کد خبر: ۵۰۱۱۸۴
فضای مجازی باید بومی‌سازی شود
یک آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی مخصوصا جوانان جامعه در فضای مجازی، این فناوری باید بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «مجید ابهری» متخصص علوم رفتاری دررابطه با فضای مجازی و تاثیر آن بر جوانان در جامعه  به خبرنگار برنا گفت:  ورود هر فناوری به جامعه باید بسترسازی فکری و فرهنگی داشته باشد و در جهت آموزش کاربرد آن فعالیت‌های لازم در جامعه برای جوانان صورت ‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از پدیده‌های جامعه امروز، فضای مجازی و اینترنت بوده‌است، ادامه داد: این فضا همراه خود در کنار گسترش ارتباطات و رشد فکری، افزایش سواد رسانه‌ای و تعامل علمی، آسیب‌هایی نیز در جامعه ایجاد کرده‌است. در صورتی که بسترسازی فکری و فرهنگی برای این ابزار فراهم شود، اشتغال و ارتباطات ایجاد شده از سوی آن، رنگ بهتر و موفق‌تری به خود می‌گیرد.

ابهری افزود: از آسیب‌های فضای مجازی و ابعاد منفی این فناوری در جامعه ما می‌توان به مواردی همچون شایعه پراکنی، قماربازی، کسب اطلاعات خصوصی، گسترش هویت جعلی، کلاه‌برداری و راه‌زنی اینترنتی، دستبرد به اطلاعات خصوصی افراد، ارتباط جنسی مجازی وغیره اشاره کرد.

این آسیب شناس تاکید کرد: بنابراین با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی مخصوصا جوانان جامعه در فضای مجازی اگر این فناوری بومی‌سازی شود و اگر نسبت به آموزش آن اقدام نشود، باید منتظر عواقب و عوارض شوم بعدی آن باشیم.

 

خبرنگار: سارا مهدوی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز