رییس جمهور مطرح کرد:

محیط زیست یکی از اولویت های ۴گانه بودجه ۹۶

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۳:۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۱۹۹
محیط زیست یکی از اولویت های ۴گانه بودجه ۹۶
رییس جمهور با بیان اینکه دولت به 4 مسأله آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل اهمیت ویژه داده و از اولویت‌های بودجه سال 96 است، گفت: اقدامات خوبی در زمینه رفع آلودگی هوا انجام گرفته و مجموعاً هوای سالم ما بهتر از سال‌های گذشته است، ما باید از استفاده تمام وسایل آلوده کننده هوا باید ممانعت و جلوگیری کنیم ، راهی جز اصلاح خودروها، موتورسیکلت‌ها و وسایل گرم‌کننده نداریم و باید به گونه ای اقدام کنیم که همه نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنند .

 به گزارش خبرگزاری برنا،  دکتر  حسن روحانی  در گفت و گوی زنده و مستقیم تلویزیونی، ضمن ارایه گزارشی از مهمترین موضوعات روز کشور و اقدامات دولت در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی با مردم سخن گفت.

در بخشی از این گفت وگو،  رییس جمهور در پاسخ به این سوال مجری برنامه که عنوان کرد«نفس‌ها در تهران و اغلب کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به شماره افتاده است؛ چه کار خواهید کرد؟»، گفت: مبارزه با آلودگی هوا و مسایل زیست‌محیطی بسیار حائز اهمیت است و در مجلس هنگام تقدیم بودجه، اعلام کردم که دولت به 4 مسأله آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل اهمیت ویژه داده و از اولویت‌های برنامه های دولت در سال 96 است.

رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی، چین، هندوستان، افغانستان و  دیگر کشورهای اطرافمان گرفتار آلودگی هوا هستند، گفت: راهی جز اصلاح خودروها، موتورسیکلت‌ها و وسایل گرم‌کننده  نداریم و باید به گونه ای اقدام کنیم که همه نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنند و از استفاده تمام وسایل آلوده کننده هوا باید ممانعت و جلوگیری کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز سوخت بسیاری از نیروگاه‌ها را بوسیله گاز تأمین می‌کنیم که این خود یک قدم مهم است و در حال اصلاح بنزین هستیم، تصریح کرد: در 7 کلانشهر بنزین اصلاح شده در اختیار مردم گذاشته می‌شود و این تأثیرگذار است.

رییس جمهور افزود: یکی از دلایل اصرار دولت به توسعه شبکه ریلی کاهش آلودگی ها در حمل و نقل است. اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته و مجموعاً هوای سالم ما بهتر از سال‌های گذشته است اما همچنان مشکلات بسیار زیادی داریم که باید حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از گاز به عنوان سوخت نیروگاهها و توزیع بنزین استاندارد در صدد کاهش آلودگی هوا هستیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز