در جزیره کیش اتفاق افتاد

توقیف و دستگیری ۲۱ خدمه و ناخدای ۳ لنج عربی در آب های ایران

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۵:۵۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۳۳۷
توقیف و دستگیری ۲۱ خدمه و ناخدای ۳ لنج عربی در آب های ایران
این افراد گونه های نادر دریایی همچون کوسه های سفید را صید کردند که برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران صید این گونه ماهی جرایم سنگینی در بر دارد به نحوی که برای هر یک از کوسه ماهی های سفید مبلغ 300 تا 400 میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی و دریابانی کیش ضمن اعلام خبر توقیف سه لنج صیادی غیر مجاز کشورهای حاشیه خلیج فارس به علت ورود غیرمجاز به آب های جمهوری اسلامی و بازداشت 21 خدمه و ناخدای آنها در جریان این بازداشت، گفت: این لنج ها حدود 12 کیلومتر وارد آبهای جمهوری اسلامی شده و مشغول صید ماهی بویژه کوسه ماهی سفید از نوع کمیاب و درحال انقراض بودند که دریابانان انتظامی کیش این لنج ها را توقیف کردند و خدمه آن هم با دستور قضایی بازداشت شدند.

جهانبخش با اشاره به اینکه لنج های صیادی توقیف شده در مناطق غنی دریایی کشورمان قصد صید داشتند که این اقدام آنان منافع صیادان داخلی را به خطر می اندازد، افزود: این افراد علاوه بر صید ماهی، گونه های نادر دریایی همچون کوسه های سفید را صید کردند که برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران صید این گونه ماهی جرایم سنگینی در بر دارد به نحوی که برای هر یک از کوسه ماهی های سفید مبلغ 300 تا 400 میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

وی بیان کرد: از اوایل امسال در زمینه مقابله با ورود لنج های غیرمجاز کشورهای حاشیه خلیج فارس به آب های جمهوری اسلامی و با رویکرد حفاظت از محیط زیست تا کنون 12 لنج خارجی توقیف شده اند.

فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر تامین امنیت آب های سرزمینی گفت: سربازان این مرز و بوم در آبهای خلیج فارس امنیتی را ایجاد کرده اند که شاید در بسیاری از آبهای آزاد دنیا این امنیت وجود ندارد، امنیت ایجاد شده به برکت جمهوری اسلامی است و دریابانی کیش برای حفاظت از محیط زیست متمرکز شده است.

نظر شما