از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ؛

برنامه های افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام اعلام شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۲۱:۰۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۳۸۱
برنامه های افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام اعلام شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اعلام برنامه های مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان، میهمانان خارجی و مقامات داخلی برگزار شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حیدرعلی کامیاب در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به چگونگی روند انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 گفت: با توجه به آغاز سال جدید میلادی، پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز رسما کار خود را آغاز کرد. لازم بود برای این مهم یک افتتاحیه در شان کشورمان داشته باشیم که بر این اساس مقرر شده است مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام ساعت 18 روز بیستم دی ماه با حضور وزیر ورزش و جوانان، میهمانان خارجی و مقامات داخلی برگزار شود.

وی با بیان این که برنامه های خوبی برای مراسم افتتاحیه در نظر گرفته شده است گفت: اهتزاز پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام توسط اسکندرف، دبیر مجمع جوانان شورای همکاری کشورهای اسلامی در حافظیه شیراز، برنامه 120 دقیقه ای افتتاحیه با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار فارس، صاحب نظران حوزه جوان، مدیران ارشد کشور و استان و 25 نفر از نمایندگان کشورهای اسلامی از ترکیه، آذربایجان، مالزی، مراکش، هند و اعضای دبیرخانه شورای همکاری کشورهای اسلامی، نورافشانی 20 نقطه شهر شیراز از ساعت 18 تا 20 همزمان با مراسم افتتاحیه و اجرای موسیقی سنتی به زبان کشور های اسلامی از مهمترین برنامه های مراسم افتتاحیه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان این که پیش بینی سخنرانی وزیر ورزش و جوانان، استاندار فارس، دبیر مجمع جوانان شورای همکاری کشورهای اسلامی و وزرای کشور های اسلامی در مراسم افتتاحیه شده است افزود: نشست نخبگان جوان شیراز با وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس و پرسش و پاسخ جوانان و مسئولان و همچنین بازدید میهمانان از اماکن تاریخی تخت جمشید و حافظیه شیراز، از دیگر برنامه های جانبی روز افتتاحیه خواهد بود.

کامیاب در پاسخ به این سوال که پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز چه دستاوردی برای جوانان و کشور دارد گفت: از آن جایی که شیراز تمدن 2500 ساله دارد می توان با توجه به این مهم و استفاده از ظرفیت پایتختی جوانان جهان اسلام، پیام رسان ارزش های فرهنگی ایران اسلامی از جمله صلح و دوستی، همدلی و و حدت به دنیا باشیم.

وی تصریح کرد: این یک فرصت خوب است تا داشته های فرهنگی خودمان را به دنیا معرفی کنیم و ذهنیت های غلطی که با تبلیغات منفی و دروغ رسانه های معاند جمهوری اسلامی راجع به کشورمان به وجود آمده است را پاک کنیم و به دنیا نشان دهیم ایران کشوری امن با روابط انسانی بسیار خوب و دنبال صلح و آرامش است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان این که چشم انداز ما در سال 2017 باید انتشار و تبلیغ ارزش های فرهنگی کشور در سطح جهان باشد گفت: در این خصوص از ظرفیت همه جوانان کشور و همچنین جوانان کشورهای اسلامی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طی این یک سال حدود 5 هزار نفر خارجی برای شرکت در برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز حضور پیدا می کنند که این فرصت خوبی برای جذب توریست بیشتر و تبلیغ جاذبه های تاریخی و توریستی شیراز و ایران خواهد بود و درآمدزایی خوبی هم برای استان و کشور خواهد داشت.

حیدرعلی کامیاب با بیان این مطلب که برنامه های شیراز 2017 در چند محور کلی ورزشی، دینی، هنری و رسانه ای است، افزود: پروتکل این برنامه نیز در روز افتتاحیه با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار فارس و دبیر شورای همکاری کشورهای اسلامی امضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این پروتکل در حقیقت تقویم اجرایی برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 خواهد بود که « برگزاری المپیاد ورزشی»، « برنامه هنری فلسفی در مورد ملاصدرا، فیلسوف بزرگ ایرانی»، « نشست خبرنگاران جوان کشورهای اسلامی » و « نمایشگاه فیلم و عکس شیراز و کشورهای اسلامی » از اهم این برنامه ها است که در زمان مناسب اطلاع رسانی گسترده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در پایان گفت: در تمام برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام طی سال 2017، از ظرفیت تمام جوانان کشور در استان ها و همچنین جوانان 56 کشور اسلامی استفاده خواهیم کرد.

نیمه مهرماه 95 و با امضای پروتکل رسمی در سومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استامبول برگزار شد، شیراز به ‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد که با شروع  سال 2017 و با برگزاری مراسم افتتاحیه در روز 20 دی ماه رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز