پیام رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگى جهان اسلام ٢٠١٧

بارگاه امام رضا(ع) و شهر مشهد مرکز معنوی تمدن بزرگ اسلامی خواهد شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۰:۵۱:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۵۷۷
بارگاه امام رضا(ع) و شهر مشهد مرکز معنوی تمدن بزرگ اسلامی خواهد شد
پیام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى به مناسبت انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگى جهان اسلام در سال ٢٠١٧ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن پیام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى در ادامه می آید:

«با آغاز سال 2017 میلادی، بارگاه امام رضا(ع) و شهر مشهد مرکز معنوی تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود. مشهد مقدس که همزمان سرچشمه معنوی حوزه تمدن ایرانی و تکیه‌گاهی برای بسط علم و معرفت در جهان اسلام بوده، امروزه، در میانه آشوب و نفرت پراکنی کور عناصر تکفیری، می تواند با گسترش معارف امام رئوف، راهی تازه در هم‌نشینی توسعه و معنویت بگشاید. توسعه‌ای که می‌تواند زیر سایه تعالیم هشتمین خورشید آسمان امامت زمینه‌ساز اتحادی تاریخی در جهان اسلام باشد.

انتخاب مشهد مقدس به عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اسلامی (آیسسکو) در سالی که از سوی سازمان ملل متحد، سال جهانی «گردشگری پایدار: ابزار توسعه» نامگذاری شده، مسئولیت دست اندرکاران برای اجرای طرحی نوین در گردشگری اسلامی را بیش از همیشه ضروری جلوه می‌دهد.

آرزوی قلبی تک‌تک مسئولان و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر دلسوزان فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی، توسعه پایدار حوزه گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و صنایع دستى و هنرهاى سنتى در مشهد مقدس است. سرزمینی که آفتاب از افق آن برمی‌خیزد و گنبد طلایی علی بن موسی الرضا(ع) در قلب خراسان پرافتخار، حریم امن میلیون‌ها زائر و شیفته اهل بیت (علیهما السلام) از جای جای جهان اسلام است.

به سهم خود انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» را به مردم شریف خراسان و ملت ایران تبریک گفته و امیدوارم در این سال، مشهد مقدس منشأ برکت فرهنگی برای جهان اسلام و الگویی برای توسعه پایدار در ایران عزیز باشد.»

زهرا احمدى پور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگى صنایع دستى و گردشگرى

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز