اکبری در گفت‌وگو با برنا تاکید کرد؛

افتتاح پایتخت جوانان کشورهای اسلامی فرصتی برای تقویت وحدت است/ هر سال یکی از شهرهای بزرگ را پایتخت جوانان ایران کنیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۱:۵۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۱۶۱۳
افتتاح پایتخت جوانان کشورهای اسلامی فرصتی برای تقویت وحدت است/ هر سال یکی از شهرهای بزرگ را پایتخت جوانان ایران کنیم
یک فعال حوزه جوانان گفت: این طرح فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ فاخر شیراز و ایران به سایر کشور‌ها و جوانان آنها است، می‌توانیم این پروژه را به‌صورت یک طرح داخلی و ملی برگزار کنیم.

میرحامد اکبری، فعال حوزه جوانان، در رابطه با انتخاب و افتتاح شهر شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان اسلام، به خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، گفت: کشور ایران کشوری است که متوسط جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند، بنابراین باید در این کشور برنامه‌های گسترده‌ای در ارتباط با جوانان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهر شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان اسلام می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها برای رسیدگی به امور جوانان کشور باشد، افزود: شیراز شهری است با قدمت چندین و چند ساله که دارای مشاهیر، اماکن تاریخی و اماکن مذهبی زیادی است.

وی تشریح کرد: انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان اسلام و اجرای برنامه‌های بین‌المللی در آن می‌تواند شناخت خوبی از قدمت بالای این شهر، برخورداری آن از فرهنگ فاخر، تاریخ و تمدن اصیل به جوانان سرتاسر جهان بدهد.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های اصلی که متولیان امور جوانان دارند، طراحی برنامه‎ای برای جوانان است تا ضمن اینکه این برنامه‌ها پیشرفته و طبق موازین اسلامی باشد، بتواند مفرح بوده و مورد تایید و استقبال جوانان قرار بگیرد همچنین این برنامه به وحدت بیشتر کشورهای اسلامی کمک می کند.

اکبری ادامه داد: این موضوع که یک شهر بزرگ و مشهور تاریخی به‌عنوان پایگاه جوانان جهان برگزیده شود، می‌تواند سیر و نگاه متولیان امور جوانان در امور بین‌المللی و داخلی را معطوف به خود کند.

وی با بیان اینکه می‌توان این برنامه را در کنار اجرای آن به‌صورت جهانی، در قالب یک طرح داخلی و ملی هم انجام داد، اظهار کرد: می‌توانیم هر سال یکی از شهرهای بزرگ کشور را به‌عنوان پایتخت انتخاب کرده و برنامه‌هایی را در ارتباط با جوانان در آن برگزارکنیم.

وی تصریح کرد: این برنامه‎‌ها می‌تواند شامل فستیوال‌ها و جشن‌هایی باشد که طی آن از جوانان نخبه و موفق و پرتلاش کشور استقبال و تقدیر کرده و جوایزی به آنان اهدا شود.

این فعال حوزه جوانان در پایان خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌بینیم که این جشنواره داخلی، در سطح بین المللی هم مطرح و شناخته شده که حتی می‌توان در آن از نخبگان و جوانان تاثیر گذار و موفق در سطح جهان دعوت بعمل آورده و استقبال، تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز